#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

هم اکنون بیش از ۲۵۰ روستا و نقاط حاشیه شهر در خراسان جنوبی تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارند.

 

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فصل تابستان با رویکرد مسجد محوری و حضور در مساجد روستا‌های تحت پوشش پذیرای کودکان ونوجوانان هستند.

او گفت: کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستا‌های تحت پوشش خود به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت نیز با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.

حمیدی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر طبق نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌هایی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید بر قصه‌های ملی و مذهبی و کتاب خوانی را برای کودکان ونوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ندارند را اجرا می‌کنند.