#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد:  چراکه از نظر نیروی انسانی، مکان دریافت واکسن و همچنین تعداد واکسن مشکل و محدودیتی نداریم.

غلامرضا شریف‌زاده، در مورد افزایش شیوع کرونا و اوج گیری دوباره این بیماری، گفت: قرار است بخشنامه تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا ویژه تمامی گروه‌های سنی به استان‌ها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ستاد ملی مدیریت کرونا به جهت در پیش رو بودن بازگشت حجاج، گردهمایی عظیم اربعین حسینی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به الزام دریافت دوز یادآور واکسن کرونا در تمامی گروه‌های سنی کرده است که براین اساس تمامی افرادی که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است می‌توانند این دوز را دریافت کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بر تداوم استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بالاخص در گروه‌های پرخطر، تقویت مراقبت بهداشتی مرزی و همکاری دستگاه‌های ذیربط در تشخیص به موقع ورود سویه‌های جدید کرونا تاکید کرد.

تصریح کرد: وی در مورد افزایش آمار کرونا طی هفته‌های اخیر نیز گفت: موارد مثبت بستری از ۱۵ اردیبهشت تا چهارم تیرماه به استثنای چند روز، روزانه کمتر از ۵ نفر بود، اما در این روزها بین ۳۷ تا ۳۸ نفر مثبت می‌شوند.

شریف‌زاده با بیان اینکه روز گذشته ۱۱۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام که در مجموع ۴۱ بیمار جدید شناسایی شد، افزود: از این تعداد ۱۳ مورد از بیرجند، ۴ مورد از بشرویه، ۵ مورد از درمیان، یک مورد از زیرکوه، یک مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۶ مورد از قائنات و یک مورد از نهبندان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳ نفر کرونا مثبت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمار بدحال نداریم.

وی با اشاره به تزریق روزانه ۱۰۰ واکسن در استان، گفت: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۴۷ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۱ هزار و ۵۰۲ نفر واکسن نوبت دوم، ۲۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر واکسن نوبت سوم و ۶۴۸ نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

شریف زاده یادآور شد: با وجود افزایش موارد کرونا، پروتکل خاصی برای منع تردد و محدودیت برگزاری مراسم در حال حاضر وجود ندارد، اما اگر شرایط کرونا روند افزایشی داشته باشد هر تصمیمی که ستاد کرونا اتخاذ کند، لازم الاجرا خواهد بود.