مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۳۸ بقعه متبرکه این استان آماده برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری دهه آخر ماه صفر است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ر افزود: مراسم عزاداری ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن(ع) در ۳۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود و ۳۸ بقعه متبرکه نیز میزبان مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) خواهند بود.

وی گفت: چهار بقعه متبرکه در بشرویه، ۶ بقعه در بیرجند، خوسف چهار بقعه، خضری ۲ بقعه، سرایان سه بقعه، زیرکوه ۲ بقعه، طبس چهار بقعه، سربیشه سه بقعه، فردوس چهار بقعه، قاین چهار بقعه و نهبندان سه بقعه متبرکه میزبان برگزاری مراسم عزاداری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: هفت بقعه متبرکه خراسان جنوبی در دهه آخر ماه صفر، پیاده روی و هشت بقعه نیز اطعام عزاداران را در دستور کار دارند.

وی درباره تعداد موقوفات مرتبط با ماه صفر در خراسان جنوبی گفت: ۱۹۸ موقوفه با نیت عزاداری و سوگواری در ماه صفر به ثبت رسیده است.

دعوت به خواندن زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص)

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور پرشور در مراسم‌ عزاداری مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی دعوت کرد.

در این اطلاعیه می‌خوانیم: ایام پایانی ماه صفر و در آستانه سالروز رحلت جانگداز پیامبر مهر و رحمت، ماهی که سراسر عزای آل الله «علیهم ‌السلام» است و نقش کلیدی در شکل‌گیری نهضت اسلامی ایران و استمرار مقاومت و مبارزات مردم در مقابل نظام طاغوت و نظام سلطه داشته است، توسل و توجه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در تکمیل این مسیر بسیار راهگشا خواهد بود.

این اطلاعیه افزود: در روایات متعدد از اهل بیت «علیهم السلام» با مضامین و تعابیر مختلف، به زیارتِ بعیدِ پیامبر اسلام «صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله و سلم» و فرستادن سلام و درود تاکید شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت جانسوز حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت غریبانه حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) از هم استانی‌ها دعوت می‌کند در روز پنجشنبه ۲۳ شهریور مصادف با ۲۸ صفر ضمن حضور پرشور در مراسم‌ عزاداری مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی، زیارت از راه دور نبی مکرم اسلام را همه با هم زمزمه کرده و رو به آستان حضرت حق جَّلَ و علا، برای تعجیل در امر ظهور آخرین میراث دار نبی مکرم اسلام و آخرین منجی عالم بشریت دعا کنند.