نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: پیشنهاد ما بر این است که در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان زمان بندی مشخصی تعیین شود.

اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت : اراده قطعی و قوی رئیس جمهور برون رفت خراسان جنوبی از محرومیت است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور و برخی از وزرا دو روز را در خراسان جنوبی خواهند بود و مشکلات را از نزدیک بررسی خواهند کرد.

اسحاقی ادامه داد: روز گذشته استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیداری با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتند و مطالباتی را مطرح کردند.

تأکید بر سرعت بخشیدن به اجرای پروژه راه آهن یونسی-قاین- بیرجند

وی بیان کرد: یکی از این مطالبات که مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بر آن اتفاق نظر داشتند بحث عملیات اجرایی راه آهن یونسی- قاین و بیرجند بود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور از این پروژه بازدید هوایی خواهند داشت، گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور بر این نکته اشاره کردند که برای شخص رئیس جمهور نیز سرعت بخشیدن به این پروژه حائز اهمیت است.

اسحاقی اظهار کرد: ما در خراسان جنوبی پروژه‌های نیمه تمام زیادی داریم که با اعتبارات قطره چکانی هیچ امیدی به اتمام آن نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها، سوله‌های ورزشی و …از جمله این پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: خواست ما بر این است که این پروژه‌های نیمه تمام که تعهدات دولت‌های قبلی بوده، در بازه زمانی مشخص به اتمام برسد.

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: مردم خسته شده‌اند از اینکه هر روز صبح که چشم باز می‌کنند، پروژه‌هایی را می‌بینند که گاه بیش از یک دهه از آغاز اجرای آن می‌گذرد.

اسحاقی با تأکید بر اینکه علاوه بر راه آهن موضوع آب خراسان جنوبی نیز از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، بیان کرد: در این سفر وزیر نیرو همراه رئیس جمهور خواهد بود.

وی گفت: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه آب بحث مجتمع آبرسانی آهنگران است که از دو – سه سال پیش آن را پیگیری کرده‌ایم.

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مجتمع بسیاری از روستا‌های تشنه را سیراب خواهد کرد، اظهار کرد: درخواست ما بر این است که برای این پروژه ردیف مستقل اعتباری در نظر گرفته شده تا یک گام مهم در بحث تأمین آب برداشته شود.

اسحاقی گفت: موضوع انتقال آب از خلیج فارس نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: امیدواریم در مجموع با انجام این پروژه‌ها یادگار‌های بسیار خوبی از دولت سیزدهم در خراسان جنوبی به یادگار باقی بماند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور