معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیاز به اقدام شبکه‌ای از خانواده و نظام آموزشی تا برنامه‌های رسانه‌ها و تریبون‌هایی دارد که در اختیار یکایک ما است.

ناصر خوش‌خبر روز یکشنبه در مراسم امحای ۶ تن انواع مواد مخدر در بیرجند با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: همه عواملی که می‌توانند در حوزه فرهنگ کمک کنند بدانند که تقویت بُعد پیشگیرانه این موضوع در نهاد خانواده، آموزش و سطح جامعه نیاز به همپوشانی برنامه‌ها دارد.

وی بر لزوم اجرای اقدامات شبکه‌ای در مبارزه با مواد مخدر تاکید و بیان کرد: رسانه‌، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نهادهای فرهنگی، روحانیون به‌ویژه سازمان‌های مردم نهاد در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و نه به مواد مخدر باید با همیدگر به‌صورت شبکه‌ای در این زمینه همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت هدفمند و هوشمندانه استفاده کرد گفت: اگر بتوانیم حوزه فرهنگ را تقویت کنیم مردم کمک‌کار نیروی انتظامی خواهند بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر و ناامنی‌ها مردم‌پایه است گفت: مردم بخش عظیمی از مقابله با هر نوع تهدید که متوجه جامعه و نظام اسلامی می‌شود را بر دوش می‌کشند و این حضور آگاهانه مردمی سبب شده نهادهای رسمی مقتدرانه پای کار باشند و ایفای نقش کنند که باید از همراهی مردم با دستگاه‌های نظامی و انتظامی قدردانی کرد چون اینها فرصت و ثروت هستند.

خوش‌خبر تصریح کرد: تا زمانی که مواد مخدر تولید ثروت می‌کند اقتصاد آن به‌راحتی تعطیل‌بردار نیست پس باید هم مصونیت درونی ایجاد کنیم و هم اقدامات سلبی و مجهز به استفاده از ظرفیت‌های پیشرفته را برای مقابله با شیوه‌هایی که سوداگران مرگ آن را امتحان می‌کنند، در دستور کار داشته باشیم.

وی با اشاره به همجواری خراسان جنوبی با افغانستان افزود: با توجه به شرایط بی‌ثباتی که در این کشور وجود دارد لازم است با گام‌های بلند و هدفمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیشرفته و هوشمند و ظرفیت فضای رسانه و تبلیغی کار کرده و جوانان و مردم را بیش از پیش آگاه کنیم تا در صف این مقابله یاریگر نیروی انتظامی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امحای مواد مخدر نمونه‌ای از اقدامات دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی استان است که وقتی این مواد سوخته می‌شوند از طرفی دیگر سلامت و امنیت جامعه افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: مواد مخدر موضوع چند بعدی است که یکی از  ابعاد آن اقدامات سلبی است که با جدیت و استفاده از همه ظرفیت‌ها و منابع در اختیار، به خوبی در خراسان جنوبی رصد می‌شود و متولیان استان هوشمندانه این اقدام را دنبال می‌کنند که جای قدردانی دارد.

خوش‌خبر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این افراد جان خود را فدا کردند تا جامعه سالم بماند لذا جامعه سالم نیازمند اقدامات همه‌جانبه و همپوشانی‌هایی دارد که هر فرد در هر جایگاهی کمک کند دستگاه‌ها و مسوولان بتوانند به‌خوبی ایفای نقش کنند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در بُعد سلبی، مقتدرانه در کنار سایر دستگاه‌های مقابله‌ای و دستگاه قضایی اقدامات خوبی را انجام داده و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۴ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده کمه نوید این راه می‌دهد حوزه مبارزه با مواد مخدر هیچ گاه رها شده نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بُعد فرهنگی باید جامعه را آگاهی‌بخشی و مصون‌سازی کرد گفت: جوانان و خانواده‌هایی در هدف و تیررس این مواد افیونی قرار دارند لذا در حالی که دشمن برای نظام خانواده برنامه‌ریزی می‌کند تا جوان انقلابی، اسلامی و با انگیزه‌های بالا را از جمهوری اسلامی بگیرد و آن را به یک فرد بی‌اثر تبدیل کند باید جلوی این اقدامات را گرفت.