عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیران جمعیت هلال احمر استان تهران آغاز شد.

 خیران در طرح نذر ملی خدمت با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه کرده و تحویل داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات آبرسانی به این روستاها که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: در این ارتباط به همت خیرین هلال احمر تهران، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی اجرا می‌شود.

محمدعلی کاوسی اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش‌قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

کاوسی گفت: ۳۵ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی اظهار کرد: روستاهای محروم شهرستان درمیان از سال گذشته مورد حمایت‌های خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در طرح ملی نذر خدمت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح نذر خدمت توانسته توانمندی تهران را به نیازمندی شهرستان درمیان وصل کند گفت: اگر در این روستاهای محروم قدمی برداشته شود در حقیقت برای کشور قدم برداشته شده چرا که مردمان این روستاها مرزداران و مرزبانان شرق ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از روستاهای این منطقه یعنی حمایت از مرزهای کشور، ادامه داد: حمایت خیرین هلال احمر استان تهران از خراسان جنوبی ثابت می‌کند که هلال احمری‌ها بی‌تفاوت نیستند و هرجا درد و کمبودی احساس شود به عنوان یک سازمان بین‌المللی در کنار مردم و برای مردم آماده به خدمت هستند.

کاوسی با بیان اینکه خیرین در انشعاب اصلی آب این روستاها نیز سه هزار لوله کمک کردند، عنوان کرد: خیران قول دادند اگر انتقال آب به این ۶ روستا طی ۲ ماه جمع‌بندی شود، لوله انشعاب روستاهای بیشتری را نیز تامین کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور