#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌رو طبق تصویب ستاد ملی کرونا ترددهای بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه ممنوع است و توجه دقیق به سیاست‌های ابلاغی در وهله اول خسارات و صدمات ناشی از شیوع کرونا به جامعه و مردم را کاهش می‌دهد.

حمید ملانوری روز شنبه در حاشیه حضور ویدئوکنفرانسی در هفتادمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: طبق اعلام ستاد ملی کرونا از ۱۲ ظهر چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد سفر استانی ممنوع است و در این مدت پلاک‌های بومی حق خروج و پلاک‌های غیربومی اجازه ورود به استان را نخواهند داشت.

وی گفت: ۱۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا برای کاهش روند شیوع و حفظ سلامتی مردم دنبال شده که در کنترل کرونا بسیار اثرگذار بوده است.

استاندار خراسان جنوبی همراهی مردم در این مدت را از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت بیماری ذکر کرد و افزود: با توجه به اهمیت تداوم روند کاهشی شیوع ویروس از مردم خواستاریم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی اظهار داشت: در این محدودیت‌ها افرادی که سفر ضروری دارند با توجه به ممنوعیت ورود و خروج باید از ناوگان‌ حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ملانوری گفت: همکاران ما در فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی نیز باید به جهت مدیریت شرایط، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: براساس گزارش‌های رسیده وضعیت کرونا در خراسان جنوبی به ثبات رسیده و لازم است برای حفظ این روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از امروز (هشتم خرداد) که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تعداد مناطق نارنجی خراسان جنوبی نسبت به هفته قبل کاهش یافت و به چهار شهرستان رسید.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. در حال حاضر هیچ نقطه قرمز (خیلی پرخطر) در این استان نداریم.

خراسان جنوبی از هفته دوم فروردین امسال وارد موج چهارم کرونا شد به طوری که اواخر فروردین ماه هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار گرفت.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موارد ابتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.