#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید تلاش‌ها برای حساس‌سازی جامعه نسبت به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد و آموزش نوع رفتار در مقابله با کرونا به طور جدی و مستمر انجام شود.

 عباسعلی بهاری روز چهارشنبه در نهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ۳۰ فروردین بخشی از محدودیت‌های تردد بین استان‌ها برداشته خواهد شد افزود: در این راستا باید در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی این موضوع که جزئی از رسالت این کمیته است، کار کرد.

وی از مسوولان استان نیز درخواست کرد به گونه‌ای سخن بگویند که آرامش در جامعه ایجاد شود و موجب التهاب و تنش بین مردم نشود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی به پایان یافتن مهلت قانونی دریافت کد فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ فروردین اشاره کرد و گفت: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت با توجه به اینکه تاکنون تنها ۶۳ درصد از صنوف اقدام به دریافت کد بهداشتی کرده‌اند، نسبت به اطلاع رسانی برای ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد فعالیت هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی بیان کرد: در صورت ازدحام در واحدهای صنفی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌توان از ظرفیت شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز استفاده کرد و این گونه می‌توان به صورت مطلوب آگاهی بخشی به جامعه را با حفظ جنبه ارشادی انجام داد.

انتشار بیش از هزار محتوا در رسانه‌های استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارشی از انعکاس اخبار مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در رسانه‌های استان ارایه کرد.

ناصر نبی زاده گفت: از روز ۲۳ فروردین بیش از هزار مطلب در قالب خبر، گزارش، سرمقاله و سایر آثار در نشریات و پایگاه‌های خبری استان به چاپ رسیده است تا در راستای تسهیل اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کننده باشد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی نیز گفت: خراسان جنوبی در طرح فاصله گذاری اجتماعی یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور بوده است.

علی تهوری ادامه داد: در فاصله گذاری هوشمند نیز تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار واحد صنفی از ۳۲ هزار واحد ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده به مرحله فراوانی رسیده‌ایم گفت: در تولید ماسک نیز واحدهای تولیدی کارگاهی استان رو به افزایش است تا بخشی از نیاز ماسک خراسان جنوبی را تامین کنند.

وی گفت: به زودی با افزایش این سطح از واحدهای تولیدی، در هفته‌های آینده به مرحله خودکفایی در تولید ماسک خواهیم رسید همچنین نزدیک به ۲ هزار بسته دستکش در استان تولید می‌شود و در این زمینه نیز جزو استان‌های موفق هستیم.