?رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی از ارزیابی اقدامات شهرداری ها در جریان انتخابات خبر داد.
مالکی با بیان این مطلب در جلسه ارتباط ویدئوکنفرانسی با شهرداران استان که با موضوع تبلیغات محیطی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تبلیغات، نقش بسیار مهمی در عرصه انتخابات به ویژه در حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی دارد.
?وی متذکر شد: در شرایط فعلی و با عنایت به نزدیک شدن به روز برپایی انتخابات، فضاسازی شهری و استفاده از بیلبوردها، تلویزیون های شهری و امکانات در اختیار شهرداری برای نصب بنرها و پوسترهای انتخابات مورد انتظار است.
?به گفته وی؛ هدف از تبلیغات محیطی، تأثیرگذاری بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اشت.
مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری ، به چهار رکن اصلی انتخابات اشاره کرد و گفت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اصلی ترین ارکان انتخابات می باشند.
?مالکی ادامه داد: اگر چه همه ما به نوعی در عملیاتی شدن این چهار رکن، نقش داریم اما مهمترین تکلیف ما این است که از امکانات و تجهیزات در اختیار برای ترغیب و تشویق مردم، به حضور در انتخابات حداکثر استفاده را ببریم.
وی انتخابات را اولویت اول و مهمترین برنامه دستگاه ها در شرایط موجود خواند و متذکر شد: با عنایت به تلاش معاندان برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات، این وظیفه ماست که با تبلیغات درست، شور و نشاط انتخاباتی را ایجاد نماییم.
?مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری نیز در ادامه از آمادگی کامل شهرداری های سطح استان برای برپایی انتخابات گفت و خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع انتخابات، این تکلیف همه ماست که با استفاده از ظرفیت های در اختیار برای ترغیب مردم به مشارکت در این امر مهم بهره ببریم.

اشرفیان با پیشنهاد تشکیل کمیته ارزیابی برای رصد اقدامات شهرداری ها در این زمینه، تصریح نمود: شهرداران محترم می بایست با تهیه بروشورها، بنرها و پوسترهایی حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درخصوص اهمیت انتخابات اطلاع رسانی نمایند.
?وی تأکید کرد: در این اقدامات، رأی اولی ها باید جایگاه ویژه ای داشته باشند.
?شایان ذکر است: در ادامه این جلسه که با حضور نماینده صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی همراه بود، شهرداران حاضر از طریق ارتباط تصویری به تشریح اقدامات خود در زمینه تبلیغات انتخابات پرداختند و در پایان به این نکته هم تأکید شد که ؛ با توجه به نقش بسیار مهم شهرداری ها در فضاسازی شهری،ضمن تشکیل کمیته ارزیابی، عملکرد شهرداری ها در این ایام، رصد و پایش می شود.