عضو هیات علمی جامعه المصطفی قم گفت: آیت الله رئیسی خالصانه و متواضعانه در جهت رضای خداوند متعال برای مردم کار کرد و خدا به او مقام رفیع داد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین زمانی در مراسم محوری بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: اگر کسی مخلصانه برای مردم کار کند و در مقابل ملت متواضع باشد، خداوند مقام او را مرتفع و بلند می‌کند.

وی بیان کرد: تشییع جنازه شهید رئیسی در بیرجند افتخارآفرین بود، مردم همه اشک می‌ریختند و این اشک برخاسته از عشق و ایمان است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی قم با اشاره به اینکه خداوند محبت و مودت انسان‌های خدمتگزار را در قلب مردم قرار می‌دهد گفت: ملت ایران قدردان مجاهدان و خدمتگزاران خود است و برای آیت الله رئیسی هم مانند امام راحل و سردار دلها تشییع جنازه تاریخی رقم زدند.

وی با بیان اینکه کسی که برای رضایت خداوند کار می‌کند، نامش ماندگار می‌شود، عنوان کرد: شهید رئیسی دوست صمیمی ۵۰ ساله بنده بود، ایشان از سال ۵۴ کار مبارزاتی می‌کرد و جان خود را در کف دست گذاشته، جزو مبارزین و مخلصانه پای کار انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی افزود: آیت الله رئیسی از همان ابتدای انقلاب، جهادی و مخلصانه کار می‌کرد و تربیت شده مکتب امام بود، ایشان برای رضای خدا کار و زندگی کرد.

وی گفت: رئیس جمهور شهید، خدمت به مردم را از مولایش علی (ع) یاد گرفته بود و انتظار تشکر و دیده شدن نداشت.

مدرس حوزه اظهار کرد: شهید رئیسی میانگین بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت در شبانه روز کار می‌کرد و معاونت بین الملل را در آستان قدس رضوی برای ترویج معارف امام رضا (ع) راه اندازی کرد، غالبا خوابش در خودرو بود، جمعه و پنجشنبه نداشت و شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کرد.

وی مردم داری و تواضع را از ویژگی‌های مهم شهید جمهور ذکر کرد و گفت: ایشان به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد محض داشت، مقام معظم رهبری برای تعدادی از وزرا و دولتمردان خون دلها خورند اما آیت الله رئیسی مجری محض دستورات رهبری بود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی اضافه کرد: زمان پیامبر هم مسلمانان سست عنصر که پشت سر رسول الله (ص) نماز می‌خواندند اما دستوراتشان را نمی‌پذیرفتند، اینها را در عصر حاضر هم داشته ایم اما شهید رئیسی تابع محض ولایت فقیه بود.

پنج مراسم محوری بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهان از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در مرکز استان برگزار شد که پنجمین آن امروز در مصلای المهدی (عج) و قبل از خطبه‌های نماز جمعه بود.

خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

آیت الله سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، محافظان و خدمه پرواز نیز در این سانحه به شهادت رسیدند.

پیکر رییس جمهور شهید پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، غروب سوم خرداد در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.