استاندار خراسان جنوبی گفت: جریان‌سازی با هدف ایجاد رقابت سالم، همدلی و همسویی از کارهای مهم و کلیدی روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی است.

جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: نیروهای انقلابی، اصیل، کاربلد و پرانگیزه باید جریان‌ساز باشند.

وی گفت: در حوزه جریان‌سازی در دستگاه‌های اجرایی کم‌کاری شده که یکی از دلایل آن حضور کمرنگ نیروهای انقلابی طی دوران‌های گذشته در سطوح مدیران ارشد قوه مجریه بوده و این موضوع با حضور مدیران با نگاه لیبرالی در رأس امور، جریان‌سازی را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید با توجه به آنچه به عنوان چشم‌انداز و برنامه در رأس دستگاه اجرایی تعیین می‌شود، اولویت‌بندی و ریل‌گذاری کنند.

وی با اشاره به نقش هدایتگری روابط عمومی گفت: دوری از زیاده‌روی و غلو در انتقال اخبار به دلیل اینکه بازخورد منفی در پی بردارد باید همواره مورد توجه باشد.

قناعت ادامه داد: توجه به موضوع جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و پاسخگویی به مطالبات مردم براساس سیاست‌های دولت سیزدهم باید همواره در دستور کار روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: فعالیت روابط عمومی نشان دهنده اوضاع داخلی هر سازمان است لذا اتصال اجزا و همسویی و همصدایی آنها حاکی از سلامت هر دستگاه است که نقش و تکلیف روابط عمومی در این امر حساس و مهم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش متفاوت روابط عمومی نوین در شرایط امروز افزود: روابط عمومی نباید از اهمیت و جایگاه رسانه در تنویر و اقناع افکار عمومی غفلت کند.

وی یادآور شد: در اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار اقدامی مورد قبول است که به‌ نفع مردم باشد و در جامعه ایجاد امید و شادابی کند.

قناعت از مدیر انقلابی به عنوان فردی پرتلاش و کم‌هزینه نام برد و گفت: مدیر انقلابی به‌واسطه کار شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف، آثار خستگی در چهره‌اش آشکار است.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید در اطلاع‌رسانی با هوشمندی، امید را به جامعه تزریق کنند اظهار داشت: جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی به دلیل وظایف مهمی که برعهده دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد اختلاف، شایعه‌سازی، دروغ‌پراکنی، تزریق ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه را از جمله توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهدافشان ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره افت فشار گاز در زمستان امسال گفت: اقدامات به موقع و مدیریت بحران به نحو احسن موجب شد تا قطعی گاز مطلق در استان نداشته باشیم.

قناعت افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گاز اقداماتی انجام شده تا اجرای خط انتقال سه راهی دشتک – زابل – سربیشه که هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به همراه دارد، انجام شود و با اجرای این خط و اتصال استان به رینگ سراسری، زمستان سال آینده دغدغه امسال در زمینه قطعی گاز را نخواهیم داشت.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی هم در این مراسم از رونمایی کتاب دستاوردهای استان در ۴۴ سال عمر انقلاب، ۲۷ اردیبهشت سال آینده خبر داد.

محمود مقامی گفت: موضوع جمع‌آوری دستاوردهای ۴۴ ساله نظام در استان با دستور استاندار قبل از دهه فجر در دستور کار روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تبیین اهداف دولت از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی یکی از اقدامات مهم روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان بوده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی یادآور شد: در جریان اغتشاشات امسال هم روابط عمومی‌ها به صورت کامل پای کار بودند و از هر فرصتی برای روشنگری افکار عمومی استفاده کرده و در معرفی پروژه‌ها و برنامه‌های هفته دولت هم تلاش زیادی انجام دادند.

وی اظهار داشت: راهنمایی و توصیه‌های استاندار در مناسبت‌های مختلف اعم از ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نیز نتایج بسیار ارزنده‌ای در عملکرد روابط عمومی‌ها به دنبال داشت.

مقامی بیان کرد: انعکاس ناگفته‌های سردارو جریان مقاومت از اقدامات دیگر روابط عمومی‌ها در سال جاری بود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی حماسه باشکوهی در استقبال از آیت الله رئیسی خلق شد که بخشی مرهون هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌های روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با انعکاس اقدامات دولت بود که این همراهی قابل تقدیر است.

وی گفت: در بحران افت فشار گاز هم روابط عمومی‌ها از همه ظرفیت ها برای اقناع افکار عمومی استفاده کردند تا اینکه کار به خوبی مدیریت شود.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی اظهار داشت: همه تلاش و جدیت روبط عمومی‌ها به واسطه نگاه راهبردی استاندار و توجه ایشان به جایگاه روابط عمومی در جلسات مختلف رقم خورده است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور