#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیماران خاص استان با برخی مشکلات از جمله اشتغال، اسکان و برخی تجهیزات پزشکی مواجهند که حل این مشکلات نیازمند مشارکت خیرین است.
؛ محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در کارگروه بررسی مشکلات بیماران خاص استان اظهار داشت: اقدامات مجمع خیرین سلامت کمک شایانی در حوزه درمان، بهداشت و سلامت دارد و اقدامات این مجموعه، قابل تقدیر است.
?وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها متولی بایستی همراهی‌های لازم را با مجمع خیرین سلامت داشته باشند تا از این ظرفیت نهایت استفاده را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان و حل مشکلات بیماران خاص داشته باشیم، تصریح کرد: مرکز جامع بیماران خاص به عنوان ظرفیت درمانی ارزشمندی و برای استان ضروری است که باید مورد حمایت خاص دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار گیرد.
?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات این جلسه هم گفت: با امضای آقای استاندار مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت و درمان صورت گیرد تا چارت سازمانی مرکز جامع بیماران خاص استان ابلاغ شود و نیروی‌ انسانی مورد نیاز پیش‌بینی شود.
?طالبی عنوان کرد: در زمینه خرید دستگاه‌ دیالیز برای این مرکز هم با توجه به ظرفیت بالای مجمع خیرین سلامت، این دستگاه با ورود و مشارکت خیرین تأمین شود.

?وی با بیان اینکه مناسب سازی ورودی این مرکز را هم خود مجموعه در دستورکار خود قرار دهد، اضافه کرد: تلاش ما این خواهد بود که با ارائه راهکارهای مناسب ساختمان‌های اطراف را برای مرکز آماده کنیم تا در آینده برای توسعه و گسترش در اختیار مرکز قرار گیرد.
?طالبی عنوان کرد: در زمینه انتقال مرکز ناباروری به بیمارستان ولیعصر(عج) هم جلسه‌ای تخصصی برگزار خواهد شد تا تدابیر و مصوبات لازم برای این انتقال با دریافت نظر متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
?وی اظهار داشت: بخشی از اعتبار مرکز بیماران خاص که در دانشگاه علوم پزشکی بلوکه شده هم پیگیری‌های لازم انجام شود تا در اسرع وقت با نظارت سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص پیدا کند.
?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امنیت شغلی و اشتغال بیماران خاص در دستور کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد و رایزنی و نظارت شود که این افراد در جاهایی بکارگیری شوند که فشاری کاری زیادی را متحمل نشوند.
?طالبی عنوان کرد: در خصوص مسکن بیماران تالاسمی هم مکاتبه‌ای با حوزه مسکن استانداری صورت گیرد تا پیگیری‌ها لازم را انجام دهیم.
?وی با بیان اینکه بیماران خاص از حق و حقوق خود مطلع نیستند که نیاز است آموزش‌های لازم به آنان ارایه شود تا پیگیر حق و حقوق خود باشند، اضافه کرد: مشکلات بیمه‌ای و نسخه‌های بیماران خاص هم با همکاری بیمه سلامت رفع شود.
?طالبی متذکر شد: در خصوص اسکان بیماران خاص شهرستانی هم تلاش‌ها و پیگیری‌ها انجام شود تا این افراد در مرکز استان برای اسکان خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تأکید براینکه ظرف یک ماه آینده کمیسیون رسیدگی به مشکلات بیماران خاص را برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: مصوبات این جلسه پیگیری شود تا به نتیجه برسد و مشکلات سد راه این مصوبات هم به استانداری برای بررسی و حل موضوع منتقل شود.