?یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

?مسئله سلامت جزو اولین مسائل مهم زندگی جوامع است. این حدیث معروف «نعمتان مجهولتان، الصحه و الأمان» حقیقتاً انگشت اشاره‌ای است به یک امر اساسی و حیاتی. هم سلامت، هم امنیت در شمار نعمت های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی فهمد”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

?عدالت و به ویژه عدالت اجتماعی یکی از پرجاذبه‌ ترین مفاهیم تاریخ بشری است که تحقق آن در راستای بهتر زیستن، از خواسته های اصلی انسان ها و جزو لاینفک زندگی به شمار می رود.
?عدالت اجتماعی شاخص‌های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها، توجه به وضعیت سلامتی آحاد افراد جامعه است، نیروی انسانی به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم، در صورتی می تواند در رشد و توسعه نقش آفرینی کند که از سلامت جسمانی و روانی لازم برخوردار باشد، به همین دلیل، یکی از راه های بهبود کیفیت جوامع، ارتقاء سطح بهداشت و سلامتی افراد است.
?دولت مردمی ایران قوی با اذعان به نقش تأثیر گذار مردم در تعالی و پیشرفت و با اعتقاد به اصل مردم شایسته خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و سلامت را به طور ویژه در دستور کار قرار داده که در همین راستا می توان به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان زیرکوه، تسریع در روند اجرای بیمارستان های در حال احداث بشرویه و خوسف، تأمین تجهیزات درمانی پیشرفته برای کلیه شهرستان ها و … در استان اشاره کرد، اقداماتی کم نظیر که توانسته در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت خراسان جنوبی نقشی بسزا ایفا نماید.
?اینجانب ضمن تبریک هفته سلامت به همگان و به ویژه فعالان عرصه سلامت، از خدمات و فعالیت های بسیار ثمربخش و گسترده کلیه پرسنل بهداشتی، درمانی و آموزشی و به ویژه خیرین این حوزه که در ارتقاء کیفیت بهداشت و سلامت جمعیت شهری و روستایی استان گام های ارزنده ای برداشته اند، تقدیر و تشکر می نمایم.
?باشد که با هماهنگی و هم افزایی همه حوزه ها ، شاهد تحقق هر چه بیشتر سیاست های دولت سیزدهم در توزیع عادلانه امکانات و خدمات درمانی و در نتیجه ارتقاء شاخص های بهداشتی در استان خراسان جنوبی باشیم.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور