#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: حرکت بسیجی در حوزه رسانه نیاز است و این حرکت مثل بقیه امور باید دانش‌بنیان، مجرب و مبتنی بر کارشناسی درست باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار “عباس محمدیان” رییس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: بسیج رسانه طرح و برنامه کارشناسی ارائه کند و اولویت‌های کشور در حوزه رسانه مشخص شود، ما هم منتظر و آماده همکاری هستیم.

وی گفت: نیاز امروز در کشور باید بررسی شود و برای آینده نیز برنامه‌ریزی درست داشته باشیم، نیروهای کارشناسی و ناظر در حوزه رسانه هم مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: رسانه‌ها جنایات مدعیان حقوق بشر را با سند و مدرک به مردم بگویند و چهره واقعی دشمنان را برای جامعه بشناسانند که در این زمینه نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: اسلام و انقلاب غنی است اما زبان ما کنگ و قلم ما شکسته است لذا رسانه‌ها باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای، تبلیغاتی و نرم‌افزاری، کم می‌آوریم و بهترین کارهای کارشناسی شده شرعی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی را انجام می‌دهیم ولی دشمن بیرونی با ابزار خودش و دوستان نادان در داخل آن کارهای کارشناسی شده را زیر سوال می‌برند و حمله‌ور می‌شوند.

وی گفت: در مقابل آنها جنایتی نیست که انجام ندهند و برخلاف همه قوانین وارد کشورهای دیگر می‌شوند زنان و کودکان را می‌کشند، مردم را آواره، برده‌داری و انواع سوء‌استفاده‌ها را می‌کنند ولی کارهای خوب ما را زیرسوال می‌برند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در ۲۰ سالی که افغانستان بودند آمار کشته‌ها معلوم است و چقدر فقر و بدبختی به مردم تحمیل کردند، بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا به ۵۰ کشور تجاوز کرده و سابقه ستم‌های آنان در کشورهای لبنان، فلسطین، نیجریه، هند، غرب آسیا، سوریه، عراق و یمن وجود دارد.

وی افزود: جریان دیروز یمن نمونه‌ای از آن است که ۶۰ غیرنظامی قتل عام شدند اما اگر یک جاسوس که رسوایی او مشخص است و خساراتی بر کشور داشته، اعدام شود همه رسانه‌ها حمله می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این که این موارد به دلیل ضعف رسانه است گفت: در سال‌های گذشته توقعی هم نداشتیم چون رسانه‌ها دست چه افرادی بود؟ فضای مجازی که در همه کشورها قانون دارد، حتی کشورهایی که فاسد هستند رسانه در کنترل است اما رسانه ما که قانونی ندارد و فضای مجازی آزاد است.

وی افزود: در گذشته که توقع نداشتیم اما الان بعد از ۴۰ سال خیلی دیر است ولی بسیج رسانه به‌موقع وارد میدان شده زیرا خدا با همه امکاناتی که هر روز ما را تهدید می‌کرد و شرایط بسیار سختی در هشت سال گذشته بود، کاری کرده نظیر واقعه طبس، فتنه ۸۸، ۷۸ و فتنه بنزین که مجلس انقلابی، دولت انقلابی و هماهنگی بین سه قوا پیش آمده و شرایط منطقه هم که روزی داعش بود، تغییر کرده و انگیزه‌های مقدس آزادی‌خواهی در بین مردم پیش آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جبهه‌های نظامی با همه قانون‌شکنی دشمنان شکست می‌خورند چه در حمله دنیا به اسم صدام که در هشت سال جنگ تحمیلی خدا پیروزی را نصیب ما کرد و همه نقشه‌های صدام و رجوی بر باد رفت و کسانی که می‌خواستند یمن را در یک هفته به دست بگیرند و بعد از هفت سال هنوز به قصد خود نزدیک نشدند.

وی با اشاره به اینکه الان شرایط خوبی فراهم است افزود: بیش از ۴۰ سال مردم تلخی‌های ظلم و ستم را کشیده‌اند ولی میوه شیرین دارد که نفرت نوع بشر روی زمین از اینهاست و آنچه کم داریم، رسانه است که مطلب را به مردم بگوید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مردم امروز آماده‌اند نه تنها در منطقه بلکه حتی در فرانسه هم شاهد حضور جلیقه‌زردها هستیم که در دوران کرونا و بعد از آن هم دست از مطالبه برنداشتند.

وی با بیان اینکه نفرت از لیبرال دموکراسی در بین مردم دنیا بیدار شده است افزود: مردم دنیا عدالت‌طلب شده‌اند و رسانه می‌خواهد که این عدالت را باز کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: داخل ایران و منطقه نیز همین شرایط است و به هر حال دنیا تغییر کرده، روزی کمونیست‌ها بودند تا روزی که سردار دل‌ها گفت بهترین نمازش را در کاخ کرملین خوانده و امروز هم رییس جمهور در این کاخ نماز خوانده است.

وی اظهار داشت: روزی که صدام و داعش در عراق و سوریه بود با امروز چقدر شرایط با هم متفاوت است و مرتجعین منطقه که با پول این همه خیانت و جنایت کردند، الان زمین‌گیر و متوجه شدند آمریکا هیچ وقت برای آنها هزینه نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این شرایط دولت مردمی و انقلابی، می‌شود با مسئولان صحبت کرد و قبلا نمی‌شد حرف زد، نیروهای نظارت بر رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب هم همین طور است.

وی افزود: رسانه ملی هم باید اصلاح شود و حتی در مورد برنامه‌های کودک، طرحی باشد که این برنامه‌ها تربیت کودک در موضوعات مختلف را هدف قرار دهد نه اینکه فقط سرگرمی باشد.

مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه انصارلرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: بیش از ۸۰ درصد اصحاب رسانه استان عضو بسیج هستند و استان خراسان جنوبی سال‌های زیادی است که در همه زمینه‌های انقلابی، مذهبی و ولایتمداری رتبه‌های خوبی در کشور دارد.

محمدرضا صادق تحقق این دستاورد را حاصل کارکردهای فرهنگی دانست و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش برای شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان از الزامات جامعه است و مجموعه بسیج رسانه در این حوزه برنامه دارد که با مشارکت اهالی رسانه دنبال می‌شود.