نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هم شورا و هم شهرداری را در این دوره به نسبت موفق می‌بینیم و در این مدتی که گذشته است اقدامات، مواضع و همکاری‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه به مناسبت هفته شوراها در دیدار با رییس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند ضمن تبریک هفته کار و کارگر، روز معلم و روز شوراها افزود: اصل مساله مشورت و شورا، در مقابل استبداد است.

وی اظهار داشت: در واقع شورا به معنای طلب کارشناسی درست در هر امری است، زیرا هر موضوعی زوایای مختلفی دارد که شخص هرچه قدر هم که دانشمند باشد ممکن است تمامی زوایای آن را نبیند لذا بیش از آنی که تصمیمی بگیرد و هزینه‌ای کند، لازم است با دیگرانی که اهلیت دارند مشورت کند تا از مضرات استبداد به رای، پیشگیری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اصل ارزش شورا براساس آن است که به یک کارشناسی درست برسد.

وی گفت: بدتر و ننگین‌تر از همه دموکراسی غرب است که ظاهرش دموکراسی است اما باطن آن بدترین نوع استبداد علیه نوع بشر است زیرا کار زشتی نیست که آنها انجام نداده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر ما بر نفسمان حاکم باشیم و نسبت به آنچه که به دست ما سپرده شده به دید امانت نگاه کنیم و هرگونه تصرف غیرکارشناسی را برای خود جایز ندانیم و احساس مسئولیت داشته باشیم، آنگاه مسائل اصلاح می‌شود.