«حسین خسروی اسفزار» نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امروز ۹ شهریور در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی ‌شرق کشور با بیان اینکه ارتش در دوران ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: ارتش در بسیاری از مناطقی که کشور نیاز به کمک فوری داشته در کمترین زمان ممکن با حضور در آن منطقه به کمک مردم رفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شعار «ما میتوانیم» را در عمل ثابت کردند، افزود: عامل اصلی بسیاری از پیروزی های نیروهای مسلح در برابر تجهیزات و امکانات دشمنان قسم خورده نظام، خداباوری و توجه به معنویات و آیات قرآن کریم و ولایتمداری بوده است.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نیروهای فداکار و مخلص ارتش در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام، گفت: امروز نقش موثر ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در تامین امنیت اقتصادی کشور در کنار امنیت سرزمینی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.

خسروی با اشاره به نقش ارتش در دفاع از کشور در آب‌های سرزمینی و تامین امنیت کشتی های تجاری و سوخت بر کشور، اظهارداشت: ارتش نه فقط امنیت جغرافیایی بلکه امنیت اقتصادی کشور را هم تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام تاکنون شکست های متعددی در ابعاد مختلف نظامی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خورده اند، لذا امروز بدنبال جنگ اقتصادی و زمین گیر کردن کشور از این طریق هستند، گفت: نیروی دریایی ارتش تاکنون هزاران کشتی را در آب‌های داخل و خارج کشور تامین امنیت کرده‌است، امنیت اقتصادی کشور مرهون فداکاری‌های ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان این‌که ارتش بدلیل راه درست و طبیعی که انتخاب کرده‌است، امروز در کشور در کنار سایر نیروهای مسلح بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است، افزود: ارتش در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله کنترل بیماری کرونا، کمک به سیل‌زدگان در مناطق مختلف، کمک به زلزله‌زده‌ها در مناطق مختلف کشور عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته‌است.

خسروی با اشاره به این‌که ارتش در دوران دفاع مقدس و پس‌از آن به‌درستی شعار «ارتش فدای ملت» را تبیین کرده‌ و در عمل این شعار را ثابت کرده‌است، گفت: یکی از صحنه‌های بسیار زیبا در زلزله کرمانشاه فداکاری های فرماندهان و سربازان ارتش بود.

وی با اشاره به این‌که قوای مسلح به‌ویژه ارتش در بحران سیستان و بلوچستان در موضوع آبرسانی به روستاها و کرونا جهادی عمل کرد، گفت: ارتش در هر سنگر و عرصه ای که نیاز بوده تاکنون حضور موثر و فعال و سریعی داشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه امروز پدافند هوایی بالاتر از صیانت از آسمان به آقایی آسمان رسیده‌است، اظهارداشت: صداقت ارتش عامل پیروزی در بسیاری از عرصه‌ها است.

خسروی با اشاره به اظهارات برخی دولت‌مردان سابق که حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره زده بودند و می‌گفتند مذاکره می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد، افزود: ارتش نشان داد که راهی که فرمانده معظم کل قوا به آن‌ها نشان داده‌است که همان تکیه‌بر توان و نیروی داخلی است، می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات و خودکفائی کامل در بسیاری از بخش‌ها باشد، قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیش‌از دولت‌ها تاکنون تحریم بودند اما با تکیه‌بر توان داخلی و نیروهای متخصص و جوان کشور توانستند در دنیا با آقایی برسند.