آیت الله رئیسی با بیان اینکه رشد «تولید، اقتصاد و تجارت» نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل فتنه ها و تحریم های بیگانگان است، گفت: بیگانگان گرهی را باز نخواهند کرد و حضور بیگانگان سبب ایجاد دلهره می شود.

، آیت الله سیدابراهیم رئیسی-رئیس جمهور- عصر امروز چهارشنبه (۱۵ شهریور) در دیدار با مردم فردوس در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: اربعین حسینی نماد عاشورای حسینی و پرچمی برای زیارت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ارکان زیارت موجود است. رکن اول مزور، رکن دوم زائر و رکن سوم به قلب زائر می توان اشاره کرد و دل را متوجه کردن به کربلای حسینی در همه جا وجود دارد و با لفظ جاماندگان موافق نیستم چرا که از هر نقطه ای می توان با امام حسین علیه السلام ارتباط برقرار کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه وجاهت واقعی در خانه حسین بن علی علیه السلام است، افزود: کسی که وجه الله شد بقا دارد و فنا ندارد و حسین بن علی علیه السلام خودش وجه الله است و به عالم و همه انسان ها و جوامع وجاهت می دهد و امروز مردم ما نیز حسینی هستند که نام و یاد و کربلای حسین علیه السلام دل آن ها را متوجه می کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امام حسین علیه السلام الگویی برای همه عالمان، صالحان، مجاهدان، عدالتخواهان و حق گریان و حق خواهان است و آمده تا یک زندگی همراه با علم، دانش، تعقل و تدبر را به جامعه عرضه کند.

 

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امام حسین علیه السلام خون خودش را داد تا جامعه بشری اندیشه ورز و بصیر باشد، افزود: دشمنان می خواهند جوامع را جاهل نگه دارند و نمی خواهند جوامع بشری آن اطلاع حقیقی و بصیرت واقعی را پیدا کنند.

 

آیت الله رئیسی عنوان داشت: اگر یک رسانه ای در گوشه ای از عالم بصیرت افزایی کند سریع آن را تعطیل می کند در حالی که می گویند به آزادی بیان و رسانه ای معتقد هستند و به هیچ صاحب خبر و اندیشه ای اجازه قلم زدن نمی دهند اما اجازه می دهند تا به کتاب آسمانی قرآن توهین کنند و آن را آزادی بیان می نامند در حالی که این توهین به همه کتب آسمانی و فهم انسان ها است و اسم آن را آزادی بیان می گذارند و اجازه تعقل و تفکر و بابصیرت زندکی کردن را به افراد نمی دهند.

 

به گفته وی، انسان اگر چشم سر نداشته باشد راحت تر است از اینکه چشم دل نداشته باشد و چشم دل اگر نباشد انسان شاخص های راه را گم می کند و در دام دشمن می افتد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نسبت به عاشورا باید تحلیل داشته باشید، ادامه داد: عاشورا برای همه عصرها و نسل ها است و امروز سپاه و لشکریان دشمن با حیله ها و فتنه های بسیار را می بینیم و جریان عاشورا خط ممتدی است که ادامه دارد.

 

وی در ادامه گفت: همواره می خواهند حق را باطل و باطل را حق نشان دهند و ادراک مردم را با شایعه سازی ها در این زمینه رقم می زنند تا بهترین ها را بد معرفی کنند.

 

رئیس جمهور بیان کرد: مقتدای بصیرت آفرین ما در جامعه همواره هشدار دادند که مبادا در تحلیل و تشخیص دشمن اشتباه کنید و این مراقبت بسیار مهم است و اربعین نمادی است تا راه را گم نکنیم و برای یک انسان عارف و سالک مراقبت مهم این است که همواره عاشورایی زندگی کند.

 

آیت الله رئیسی افزود: امروز در امتداد تاریخ کسانی که عاشورایی بیاندیشند و در این مسیر نورانی حرکت کنند سعادتمند خواهد شد و از ویژگی مردم شهرستان فردوس این است که ولایتمدار هستند.

 

وی عنوان داشت: شایعه سازان می خواهند فکر و درک جامعه را خودشان بسازند و جنگ ادراکی امروز یک جنگ همه جانبه است تا ایجاد اختلال در حوزه ها و ابعار مختلف کنند؛ دشمن این جنگ ترکیبی همه جانبه از همه ظرفیت های خود برای متوقف کردن ملت ایران استفاده می کند و ملت ایران با تمام داشته های خود حقیقتا دشمن را ناکام گذاشته است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن اراده کرد تا ملت ایران را متوقف کند اما موفق نشد، افزود: امروز شاهد رشد تولید و تجارت کشور و اقتصاد هستیم و مردم با حضور در صحنه، دشمن را ناامید کردند و هر چه ترفند زدن بر ملت ایران کارساز نبوده است و مقاومت و ایستادگی و همکاری مردم با نظام سبب شد تا دشمن عقب نشینی و به بسیاری از واقعیات اعتراف کند.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: علی رغم همه فشارها توانستیم کشور را به نقطه ای برسانیم که مورد توجه جهان قرار دارد و این موضوع به برکت خون اباعبدالله‌الحسین علیه السلام و شهدا به دست آمده است و ملت ایران به این اصول اعتقاد دارند چرا که می دانند عزتشان به آن وابسته است.

 

وی عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم گفتند که شرایط سختی پیش رو دارید اما با اعتماد به دستان توانای جوانان ایران اسلامی توانستیم این شرایط را پشت سر بگذاریم و موفق شدیم و دولت باید مشکلات را حل کند و نباید مردم را نگران کند و با اتکا به خدا و با این سرمایه عظیم ملی خواهیم توانست بر همه مشکلات غلبه کنیم.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی، وضع شهرها و روستاها و تمام مناطق نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده است، گفت: راه حل رفع مشکل کشور در درون کشور پیگیری می کنیم و بیگانگان گرهی را باز نخواهند کرد و حضور بیگانگان سبب ایجاد دلهره می شود و بگذارید هر کشوری را ملت خودشان اداره کنند.

 

رئیس جمهوری در خصوص مشکلات فردوس بیان داشت: مسائل مختلف را دنبال و پیگیری می کنیم و نباید آن را انجام شده بدانیم و نسبت به خطوط ریلی خواسته به حقی است که خراسان جنوبی دارد و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و تامین اعتبار شده است و در ۲۳ جبهه کاری این طرح رقم خورد و عملیات اجرایی این طرح آغاز شد و امیدواریم مردم در این خطه از برکات آن بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: برای خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان و کرمان و یزد در خصوص انتقال آب یک کار پایدار در حال انجام است و با سرعت اجرا می شود و تا وضعیت آب شرب، کشاورزی و حتی صنعتی بهبود یابد.

 

آیت الله رئیسی در خصوص فعال سازی صنایع در فردوس گفت: طی تماس با وزیر نیرو توصیه کردیم تا کار مربوط به فردوس را تسریع کنند تا یک پست برق مناسبی در فردوس ایجاد شود تا افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند مشکلی در زمینه زیرساخت از جمله برق نداشته باشند و به زودی وضعیت پست برق در فردوس حل خواهد شد.

 

رئیس جمهور بیان کرد: مشکل تنش آبی سه هزار و ۵۰۰ روستا در کشور حل شده است و تمامی مناطق استان از نعمت گاز برخوردار هستند و مسئله اشتغال بسیار اهمیت دارد و امروز نرخ بیکاری در خراسان جنوبی بسیار پایین است که نشان دهنده روحیه کار و تلاش این مردم است.

 

وی در ادامه گفت: پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور امروز به چرخش تولید بازگشته و نشان دهنده کار و اشتغال زایی است و آینده روشنی پیش روی داریم.

 

آیت الله رئیسی در پایان عنوان داشت: مردم سایر شهرهای خراسان جنوبی بدانند که قطعا به این مناطق سر خواهیم زد و در جمع مردم حضور پیدا خواهیم کرد چرا که حضور در جمع مردم یکی از راه های شناسایی مشکلات آن منطقه است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور