معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت اعتبارات فرهنگی در کنار پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ضرورت جدی است که باید پشتیبانی لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این زمینه انجام شود.

 سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: اعتبارات فرهنگی ما محدود است و بودجه‌ها بیشتر به سمت حوزه اقتصادی و عمرانی رفته لذا به موازات اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای باید مباحث فرهنگی هم‌ دیده شود و استانداری نیز پشتیبانی لازم را خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین باید در اولویت کاری و قطعی همه مدیران، دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی باشد و در این زمینه عمل‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارتباط با مخاطبان جهاد تبیین باید از سنین پایین و مهدکودک‌ها شروع کرد زیرا تبیین و تفکر از همان زمان شکل می‌گیرد.

وی افزود: در جریانات اخیر تاثیرپذیری از فرهنگ غرب مشهود بوده و تاثیر گرفتن از رسانه‌های معاند در الفاظ و کردار و آشوب‌های کف خیابان توسط اغتشاشگران محسوس است که باید در جهاد تبیین با روشنگری، توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

طالبی گفت: درباره بسیاری از موضوعات می‌توان تصمیم‌گیری کرد و برای مثال در فضای مجازی کشورهای غربی نیز قوانینی وجود دارد که کاربران در سنین مختلف حدی از دسترسی را در اختیار دارند اما در ایران اسلامی به این مساله کمتر توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: واردات اقلام و ابزار مورد نیاز مردم دست خودمان است اما تولید و ‌واردات مدیریت نمی‌شود که در این حوزه باید توجه بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سخنرانی‌ها در مساجد و محافل مذهبی برای قشر خاصی است که جوابگو نیست و در جهاد تبیین باید از روش‌های نو برای اقناع همه اقشار جامعه استفاده کرد.

وی گفت: تهیه مستند و فیلم‌های کوتاه در حوزه جهاد تبیین بسیار تاثیرگذار است که در این زمینه باید از ظرفیت هنرمندان بهره گرفته شود.

طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی در نشست امروز شورای فرهنگ عمومی استان به بحث و تبادل نظر گذاشته و تصویب شد.

هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه جهاد تبیین از اهداف اجرای این طرح است و از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده می‌شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور