معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت:  ذائقه پروری در صنایع دستی زمینه توسعه است. توسعه و تولید روز افزون صنایع دستی، مستلزم توجه به نیاز مخاطب وهدف گذاری های دقیق واصولی است، هنرمند برای اینکه تولیدش طرفدار لازم را پیدا کند باید به دنبال خلاقیت وابتکار عمل جدید باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی،  حسین عباس زاده افزود: خلاقیت در کنار زیبای شناسی وشناخت مواد ومصالح ، تکنیک های اجراو تولید منجر به باز آفرینی و اثر گذاری تولید مخاطب می شود .

 او ادامه داد: هنرمند صنایع دستی باید بدنبال کاربردی کردن محصولات تولیدی خود باشد. امروزه علاوه بر توجه به نیاز مخاطب و بازارفروش باید ذائقه پروری کرد هنرمند باید با خلق تولیدات جدید وخلاقانه ذائقه مخاطب را و نبض بازار را بدست گیرد. حتی مسیرهای توسعه در زمینه تولید را نیز به مسئولین ذی ربط آموزش دهد .

عباس زاده عنوان کرد: هنر چهل تیکه دوزی از جمله هنرهای است که برخوردار ازانعطاف لازم برای تولید و خلق در شکلهای گسترده است  اگر چه در گذشته چهره نو عروسان با این هنر تزئین می شده اما امروزه علاوه بر مصارف متعدد و کاربردی در زندگی با حفظ اصالت و زیبای های خاص خود را در قالب تابلو های نفیس به نمایش می گذارد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله