? استاندار خراسان جنوبی گفت: پنجمین نمایشگاه صنایع دستی به میزبانی خراسان جنوبی با حضور صنعتگران صنایع دستی از ۲۷ استان، امروزافتتاح می شود.
دکتر جواد قناعت با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران بیان داشت: پنجمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی با حضور صنعتگران صنایع دستی کشور از ۲۷ استان کشور فردا با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی بیرجند افتتاح می شود.
?وی افزود: صنعتگران صنایع دستی کشور در قالب ۲۰۸ غرفه از هفتم تا یازدهم آذر تولیدات صنایع دستی خود را به نمایش می گذارند و فعالان حوزه صنایع دستی استان هم در ۷۵غرفه این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه می کنند.
?استاندار با اشاره به این که شش سیاه چادرعشایری هم برای این نمایشگاه پیش بینی شده ، گفت : از این تعداد سه سیاه چادر از شهرستان های سربیشه ، سرایان و بشرویه خراسان جنوبی و سه سیاه چادر دیگر از استان های گلستان، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی است.
?قناعت ادامه داد: برای اولین بار صندوق کار آفرینی امید هم با حضور در این نمایشگاه تا سقف ۲۰ میلیون تومان به خریداران صنایع دستی ارائه شده در نمایشگاه تسهیلات می دهد.
?وی افزود: ۱۱غرفه نمایشگاه هم به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان اختصاص یافته است و ۹ غرفه دیگرهم به شهرها و روستاهای جهانی خراشاد، شهر ملی خوسف ، شهر میبد یزد و شهر کرد چهار محال و بختیاری اختصاص یافته است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور