فروش صنایع دستی خراسان جنوبی، پارسال در مقایسه با سال۹۷، ۳۵درصد افزایش داشت.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: پارسال، ۷میلیارد تومان فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی را داشتیم که در مقایسه با سال۹۷، ۲میلیارد تومان افزایش داشت.
حسین عباس زاده افزود: خراسان جنوبی بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی دارد که هم اکنون ۴۰رشته آن فعال است.
وی گفت: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم بافی، نمد بافی، برک بافی، پلاس بافی، حصیربافی، قالی بافی، ترکه بافی، دست بافته‌های داری، جاجیم بافی، حوله بافی، چلنگری، رودوزی‌های سنتی، سیاده چادر، سفره بافی و قلم زنی از جمله رشته‌های مزیت دار صنایع دستی خراسان جنوبی است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: متأسفانه فروشی که به صورت متوسط هر ساله در ایام نوروز داشتیم در نوروز۹۹ به دلیل تعطیلی بازارچه‌ها و کاهش مسافرت‌ها در اثر شیوع کرونا، دیگر نخواهیم داشت که آسیب اقتصادی به هنرمندان صنایع دستی استان وارد می‌کند.
حسین عباس زاده گفت: برای کاهش این آسیب باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم طرحی را تدوین کنیم و پیشنهاد ما این است که بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا در یک زمان مشخص به طور مثال در تابستان، فعالیت پررنگ بازارچه‌ها را داشته باشیم و همچنین در سال۹۹ تعداد نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی را افزایش دهیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: ما همه پیشنهادات خود را به وزارتخانه اعلام کرده ایم که آنان نیز این مسائل را در هیئت دولت مطرح خواهند کرد.