ئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: اکنون ۱۳۰ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه در کشور فعال است.

سید عبدالکریم رضوی روز سه شنبه در حاشیه شورای سیاست گذاری صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: در این صندوق ها هفت هزار و ۵۰۰ تشکل و سهامدار فعالیت دارند.
وی ادامه داد: همچنین ۱۰۱ هزار بهره بردار حقیقی در صندوق های استانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، تخصصی، شهرستانی و صندوق خرد زنان روستایی عضو هستند.
وی از فعالیت ۱۹ صندوق خرد زنان روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: مجموع سرمایه این صندوق ها اکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی اظهار داشت: هدف از صندوق، حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است که در زیربخش های مختلف فعالیت می کند.
وی عنوان کرد: به دلیل تنوع و گستردگی صندوق ها آیین نامه آن نیز باید یکسان و به روز شود و تابع یک نظام قرار گیرد که این موضوع ۲ سال است در دستور کار قرار گرفته و در مراحل پایانی قرار دارد.
رضوی از پیگیری آیین نامه رفاهی کارکنان صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: آیین نامه مذکور در دست بررسی قرار دارد و پیگیری ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: بحث حقوق و دستمزد در شورای سیاست ‌گذاری خراسان جنوبی به عنوان یکی از مشکلات صندوق‌ های حمایت از بخش کشاورزی مطرح شد که امسال در دستور کار شرکت مادر تخصصی قرار گرفته است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی افزود: افزایش سرمایه صندوق‌ های مذکور از چند طریق از جمله فروش اموال و امکانات مازاد جهاد کشاورزی انجام می شود.
وی ادامه داد: در این زمینه براساس قانون بایستی اعتبار به دست آمده از فروش اموال و امکانات کشاورزی هر منطقه برای افزایش سرمایه صندوق‌ های همان منطقه استفاده شود.
رضوی تاکید کرد: همچنین ماده ٣١ قانون به شورای برنامه ‌ریزی شهرستان ‌ها و استان‌ ها این اجازه را داده که پنج درصد از سر جمع تمام منابع مالی را برای افزایش سرمایه صندوق‌ ها مورد استفاده قرار دهند.
وی گفت: استفاده از اعتباراتی که تحت عنوان حوادث به جهاد کشاورزی پرداخت می شود می ‌تواند به عنوان سرمایه دایم در صندوق ‌ها سرمایه گذاری شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی اظهار داشت: در بحث صندوق‌ های توسعه حمایت از بخش کشاورزی، خراسان جنوبی جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی در ارتباط با مشکل مالیات برخی مدیران صندوق های توسعه حمایت از بخش کشاورزی یادآور شد: این مشکل مربوط به قانون بوده که در آن به جای صندوق ‌ها کلمه صندوق آورده شده و به دنبال حل این مشکل در مجلس هستیم.
اکنون ۱۴ صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی با پنج هزار و ۶۴۳ عضو حقیقی و سرمایه ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان مرزی خراسان جنوبی فعال است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله