🔹استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود معلم، حاصل سیاست‌ های اشتباه قبلی است، گفت: دولت سیزدهم برای جبران این کمبود، برنامه های ویژه ای دارد.
جواد قناعت  در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌ های متنوع و جامع برگزار شود.
🔹وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم تلاش و همکاری کنند، گفت: ۲۵۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص می‌دهیم تا برای بزرگداشت هفته معلم در استان هزینه کند.
🔹استاندار با اشاره به اینکه علاوه بر مرکز استان باید در همه شهرستان‌ها نیز برنامه‌های فاخری برای بزرگداشت مقام معلمان برگزار شود، افزود: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور استاندار و فرمانداران از تعدادی از معلمان بازنشسته و خانواده متوفیان فرهنگی بازدید و تجلیل خواهد شد.
🔹قناعت با اشاره به کمبود معلم در استان، تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت و لذا میزان جذب معلم به شدت کاهش یافت لذا سال گذشته بیشترین فشار به وزارت آموزش و پرورش وارد شد و با کمبود معلم مواجه شدیم.
🔹وی کمبود معلم را حاصل سیاست‌ های اشتباه دولت قبلی دانست و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در زمان تصدی دولت قبلی به جای جذب ۲۵ هزار نیرو در سال تنها دو تا سه هزار دانشجو پذیرش کرد.
🔹استاندار با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، ادامه داد: نهایت تلاش باید صورت گیرد که نیازهای آموزش و پرورش از طریق بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس آموزش می‌بینند.
🔹قناعت در خصوص نقل و انتقال معلمان، بیان کرد: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به سایر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود بلکه حتی به عکس، انتقال نیروی انسانی به این نقطه مورد توجه باشد و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته نیست.
🔹وی در ادامه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی دانش‌آموزان، تأکید کرد: همه دستگاها و ادارات استان باید در زمینه تأمین تجهیزات و پشتیبانی برای برگزاری امتحان نهایی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.
🔹استاندار در زمینه اسکان مسافران در مدارس در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بیان کرد: در اسکان مسافران در مدارس باید شرایط به گونه‌ای باشد که به سرمایه‌گذار ما که یک مرکز اقامتی برای مسافران تأسیس کرده از نظر اقتصادی آسیب وارد نشود و ملاحظاتی نیز در این زمینه مدنظر باشد.
🔹قناعت در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت جنایت اسرائیل در بمباران بخش کنسولگری سفارت ایران در سوریه متذکر شد: پاسخ کوبنده ایران به این جنایت هرچه باشد ما تابع نظر ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا در این زمینه هستیم و اصولاً طبق قانون و شرع هر برنامه نظامی باید با نظر مقام معظم رهبری باشد.
🔹شایان ذکر است؛ در این جلسه مطرح شد که در هفته بزرگداشت مقام معلم سال جاری از ۳۷ معلم نمونه استانی و ۵۱ مدیر و معاون تجلیل می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور