مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی گفت: گروه گردشگران خارجی از کشور هلند به مدت ۶ روز میهمان این استان هستند و از جاذبه‌های کویر لوت دیدن می‌کنند.

هادی شاهوردیافزود: این گروه چهار نفره روز گذشته وارد خراسان جنوبی شد و گردشگران امروز از طریق روستای دهسلم نهبندان در بیابان لوت (مشترک بین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) حضور یافتند تا از جاذبه‌های این اثر ثبت جهانی از جمله تپه‌های ستاره‌ای، ریگ یلان و لوت مرکزی دیدن کنند.

وی بیان کرد: گروهی از گردشگران ژاپنی متشکل از چهار خودرو و هشت گردشگر نیز ابتدای دی امسال در روستای دهسلم نهبندان مستقر شدند و از گرم‌ترین نقاط کره زمین و مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای کشور در بیابان لوت دیدن کردند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان جنوبی گفت: همزمان با شروع فصل پاییز که فصل گردشگری استان انتخاب شده است، شاهد حضور گردشگرانی از کشورهای هلند، ژاپن و آلمان به خراسان جنوبی بوده‌ایم.

وی افزود: در بازه زمانی ۹ ماه گذشته بیش از سه هزار و ۳۴۱ گردشگر خارجی در تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان اسکان داشتند.

شاهوردی گفت: براساس اعلام سامانه جانا «سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری» یک میلیون و ۵۲۱ هزار نفر مسافر و گردشگر در این مدت وارد استان شده‌اند که ۱۳۹ هزار نفر مسافر و ۱۲۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان از قبیل هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، مجتمع‌ها، اردوگاه‌ها و محوطه‌های گردشگری و سفره‌خانه‌های سنتی اسکان یافتند.

وی بیان کرد: مسافران و گردشگران ورودی به استان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های منحصر به‌فرد گردشگری خراسان جنوبی اعم از آثار تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: ۱۲۱ نفر گردشگر خارجی که در تاسیسات گردشگری استان اقامت کردند از کشورهای آلمان، سوئیس، روسیه و ایتالیا برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند.

وی گفت: برقراری تورهای ورودی از کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه چین و ژاپن همچنین کشورهای آسیای میانه و روسیه در اولویت ورود گردشگران خارجی به استان قرار گرفته و امید است با توجه به زیرساخت‌های مناسب فراهم شده در استان آمار ورودی‌ گردشگران خارجی در آینده نزدیک افزایش یابد.

شاهوردی افزود: بدون شک خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور با ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۷ اثر فاخر تاریخی، طبیعی و فرهنگی که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده، می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور