مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۲ فروردین تا ۲۴ فروردین ماه ۱۹۶ هزار و ۹۵۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان اسکان یافتند.

 هادی شاهوردی درباره آمار سفر و اقامت در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: در این مدت تعداد اقامت‌کننده در اقامتگاه‌های رسمی استان در مجموع ۳۱ هزار و ۶۰ نفر بوده است.

وی افزود: میزان اقامت در هتل‌ها هزار و ۱۵۱ نفر، مجتمع‌های گردشگری هزار و ۹۸۶ نفر، مهمانپذیرها ۴۹۶ نفر و اقامتگاه‌های بوم گردی هفت هزار و ۳۴۸ نفر بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: همچنین اقامت در طرح خانه مسافر ۷۶۱ نفر، زائرسراها ۱۶ هزار و ۲۷۵ نفر، اردوگاه‌ها ۵۴۱ نفر، مناطق نمونه گردشگری ۲ هزار و ۱۷۳ نفر و در مجتمع‌های بین راهی ۳۲۹ نفر ثبت شده است.

وی افزود: در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی ۱۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر، اقامتگاه‌های اضطراری هفت هزار و ۱۴۲ نفر و اقامت در مجموع اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ۱۹۶ هزار و ۹۵۲ نفر بوده است.

 

شاهوردی بیان کرد: از ۲۲ فروردین تا ۲۴ فروردین ماه تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی ۶۵۴ هزار و ۱۵۵ نفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۲۱۷ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، هزار و ۳۵۰ بازدید از جاذبه‌های تفریحی، ۱۱۷ هزار و ۱۰۸ بازدید از جاذبه‌های طبیعی، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی ۵۳ مورد و نیز بازدید از جاذبه‌های مذهبی ۴۱۱ هزار و ۸۳۲ مورد بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی شمار بازدید از موزه‌های استان در این مدت را ۳۵ مورد عنوان کرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور