وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تربیت نیروی انسانی شاخص، ارزشی و در تراز انقلاب بوده است.

سید صولت مرتضویدر آیین افتتاح واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) و واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: یکی از استان‌هایی که به نحو احسن در تربیت و بهره‌برداری از منابع انسانی خوش درخشیده، خراسان جنوبی است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموختگان خراسان جنوبی در جای جای ایران اسلامی صاحب کرسی هستند، شما به هر دانشگاهی که داخل ایران یا به مراکز دانشگاهی علوم پزشکی مراجعه کنید می‌بیند از این استان شخصیت‌های حاذق و توانمندی حضور دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وقتی شاخص‌های توسعه‌ای را مورد ارزیابی قرار می‌دهند با ابتدای پیروزی انقلاب بسیار متفاوت است و در مواردی اصلا قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌های سطح برخورداری از توسعه و خدمات در کشور شاخص‌های بالایی است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

مرتضوی افزود: استان خراسان جنوبی نیز از این دایره خدمت برخوردار بوده و در زمینه نرخ بیکاری، اشتغال‌زایی و در حوزه تحصیل‌کردها همچنین پایداری اشتغال در رده استان‌های برتر است.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: چند روز قبل میزبان گروه همکاری‌های ایران و زیمباوه بودیم که وزیر خارجه این کشور و هیات همراه خاطرات خود را از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بیان می‌کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وزیر خارجه زیمباوه اظهار داشت وقتی آمدیم ایران، بزرگان ما نزد رهبر کبیر انقلاب رفتند که ره توشه‌ای برداشتیم و سبب شد کشورمان را از دست استکبار جهانی نجات بدهیم و با یاری خدا توفیقات فراوانی داشته‌ایم.

وی گفت: بدین سبب است که مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب بی‌ نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و هر جا صحبت از انقلاب بشود نام امام راحل می‌درخشد.

مرتضوی تصریح کرد: انقلابی که امام راحل و عظیم الشان ما، بنیانگذارش بود نه تنها در جغرافیای سیاسی و طبیعی ایران اثرگذار بود بلکه این انقلاب توانست طرحی نو در اندیشه سیاسی، زمامداری و کشورداری در جهان ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور باعث جهش در خراسان جنوبی شده است ادامه داد: امیدواریم با حضور استاندار انقلابی، کوشا و باتجربه امورات به خوبی پیش برود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه‌گذاری در استان را یکی از مصادیق پیشرفت برشمرد و گفت: امیدواریم همواره شاهد پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در خراسان جنوبی باشیم و افتتاح این طرح‌ها علاوه بر اینکه در حوزه اشتغال کمک به افزایش تولید ناخالص می‌کند در افزایش نرخ اقتصادی هم به اندازه خودش موثر است.

وی افزود: حضور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به جهت همراهی با مراسم افتتاح ۲ واحد تولیدی پتروپالایش و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود و این واحدها، مجموعه‌های خوب و اثرگذاری هستند که بارقه‌های امید را در کاهش وابستگی کشور، جلوگیری از خروج ارز و تامین فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به صادرات‌محوری و رقابت پذیر بودن این ۲ واحد تولیدی گفت: اشتغال غیر مستقیم که این واحدها ایجاد می‌کنند قابل تحسین است و امیدواریم با اجرای فازهای بعدی به ظرفیت اسمی خود برسند.

وی بیان کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در خراسان جنوبی تاثیرگذاری خوبی داشته باشیم و زمینه لازم با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها فراهم است فقط نیازمند همت هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز وارد بیرجند شد و در نخستین برنامه سفرش با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

علاوه بر افتتاح این ۲ واحد تولیدی، بهره‌برداری از ۹ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف، حضور در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین از دیگر برنامه‌های مرتضوی در این سفر یک روزه است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور