معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌ ها تمامی امکانات را معطوف به اوقات فراغت کودکان نکنند بلکه از ظرفیت‌ های موجود در توانمندسازی قشر جوان و نوجوان که کمک به مسیر تحصیلی و اشتغال از مهمترین آنهاست، استفاده کنند.

مریم مهرور روز یکشنبه در نشست کمیته تخصصی اوقات فراغت خراسان جنوبی افزود: کلاس های اوقات فراغت می تواند به توانمند سازی جامعه هدف بینجامد تا در روستاها با تحقق این امر از مهاجرت بی رویه جلوگیری شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و کمبود اعتبار دستگاه‌ها از منابع موجود استفاده بهینه کنند.

معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: توانمند سازی روستاییان در کلاس‌های اوقات فراغت در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد تا با جلوگیری از مهاجرت بی رویه در کنار مهار آسیب‌های اجتماعی در حواشی شهر، روستاهایی توانند و پویا را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها باید از ظرفیت و امکانات در اختیارشان بهترین استفاده را ببرند تصریح کرد: امکانات مورد نیاز قشر جوان و نوجوان در ارتباط با اوقات فراغت به سهولت در اختیارشان قرار گیرد.

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی، ۹۲ کارگاه در ۱۹ مرکز آموزشی آماده خدمات رایگان به متقاضیان رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

ابوالفضل حق پرست افزود: ۱۶۲ آموزشگاه آزاد با فعالیت ۹۲ کارگاه و ۳۵۰ حرفه آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند که حرفه آموزی در مراکز غیر دولتی با پرداخت هزینه توسط حرفه آموز امکان پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: آماده همکاری با دستگاه‌هایی هستیم که قصد آموزش مشترک برای صدور گواهینامه را دارند و از هیچ تلاشی در این زمینه چشم پوشی نخواهیم کرد.

دبیر اجرایی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۲۶۶ کلاس اوقات فراغت در تابستان استان فعال خواهد بود گفت: این کلاس‌ها در حوزه خواهران و برادران با توجه به نیازمندی‌ها تقسیم شده است.

حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه افزود: با توجه به اهمیت تأثیرگذاری محتواهای آموزشی سعی شده که از روحانیون اعزامی از قم به بهترین نحو در این کلاس‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در ارتباط با روحانیون بومی استان هم وجود دارد که بنا به برنامه ریزی های انجام شده روحانی روستاها ضمن برگزاری کلاس‌های مورد نیاز متقاضیان روستاهای اطراف را هم پوشش خواهند داد.

در این نشست مقرر شد دستگاه‌ها برای جلوگیری از موازی کاری‌، پیشنهادها و برنامه‌های قابل اجرا را در قالب کارتابلی مشخص برای برنامه ریزی بهتر به اداره کل ورزش و جوانان ارسال کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله