#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با توجه به شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم در سراسر استان خراسان جنوبی به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، راهپیمایی خانوادگی خودرویی و موتوری فردا در مرکز استان ساعت ۱۰ صبح از میدان قدس آغاز می‌شود و در مسیر میدان جانبازان، میدان عروج، بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان سپیده، میدان سپاه تا میدان نماز و مسجد جامع المهدی (عج) محل اقامه نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر شهر بیرجند مسیر راهپیمایی خودرویی و موتوری در مراکز ۱۰ شهرستان دیگر استان نیز از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعلام شده است.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) و اصل سلامت‌محوری، مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تمامی شهرهای استان همزمان با سراسر کشور به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمد ملایی اظهار داشت: مراسم محوری گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن با حضور مردم و مسوولان در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند برگزار می‌شود که سخنران این مراسم استاندار خراسان جنوبی است و با اقامه نماز جمعه پایان خواهد یافت.

وی از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه خراسان جنوبی دعوت کرد ضمن تزیین خودروها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصاویر امامین انقلاب اسلامی و پرچم‌های الوان همچون گذشته حضور با صلابت و پرشور خویش را به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری بر کارنامه سراسر افتخار این استان ثبت کنند.

مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از ویژه برنامه‌های سراسری، مراسم گلبانگ الله اکبر و نورافشانی است که این مراسم همزمان با سراسر کشور در ۲۱ بهمن ماه ساعت ۲۱ با تکبیرهای مردم از پشت بام منازل، مأذنه مساجد و بقاع متبرکه آغاز می‌شود.

وی گفت: همزمان آسمان سراسر استان نیز نورباران می‌شود و نورافشانی در مرکز استان در ارتفاعات بلوار شهید صیاد شیرازی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام ملایی اضافه کرد: ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ضمن تشکر از برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع به همت کارگروه‌های ۲۴ گانه ستاد دهه فجر استان گفت: در تمامی برنامه‌ها باید تبیین نقش مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد و برنامه‌ها با رویکرد مردمی اجرا شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) با صدور فراخوان و دعوت عمومی، از عموم مردم دعوت کرد با حضور خود، نمایش اتحاد، همدلی و حضور به‌موقع در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

در این اطلاعیه آمده است: یوم الله ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ فتح‌الفتوح بزرگ مردمی است که پس از سال‌ها جهاد و قیام به بار نشست و همچون خورشیدی فروزان بر جهان غرق شده در ظلمات جهالت مدرن تلألو یافت و جان‌های یخ‌زده از ظلم و استبداد را از زنجیر بندگی و اسارت استعمار و استکبار رهایی داد. گفتمان بی‌بدیل انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت بزرگ ایران و جهان اسلام، بلکه به عنوان الگویی تمام عیار برای هویت‌بخشی به انسان معاصر، نقش‌آفرینی کرده و گام بلند و استوار عصر حاضر برای دستیابی به جامعه‌ای آرمانی و تمدن اصیل اسلامی است.

این شورا تصریح کرد: در چهل و سومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی سرفرازتر از همیشه با شعار محوری «جشن ملی ۱۴۰۰» حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن و بهره‌مندی پیوسته از شمیم قدسی اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و تبعیت از ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رکن رکین و اصل غیرقابل انکار در مسیر استمرار این حرکت الهی خواهد بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن اعلام کرد: به منظور حفظ و صیانت از سلامت عمومی و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال به‌صورت موتوری و خودرویی خانوادگی، با حضور تمامی اقشار و صنوف مختلف مردمی به جهت نشان دادن وحدت ملی و یکپارچگی عمومی در تمامی شهرهای استان برگزار می‌شود.

علاوه بر راهپیمایی خودرویی و موتوری، با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و سازمان فضای مجازی سراج راهپیمایی مجازی یوم الله ۲۲ بهمن به نشانی اینترنتی www.bahman۱۴۰۰.ir طراحی شده تا امکان حضور در مراسم امسال از طریق فضای مجازی نیز برای همه اقشار مردم وجود داشته باشد.

امسال ۴ هزار و ۲۹۰ برنامه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی ویژه بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار محوری «جشن ملی ۱۴۰۰» توسط کمیته‌های ۲۴ گانه ستاد دهه فجر خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر این استان به مرحله اجرا درآمد.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور، خراسان جنوبی دارای ۶ شهرستان قرمز (خیلی پرخطر)، چهار شهرستان نارنجی (پرخطر) و یک شهرستان زرد (خطر متوسط) است.