فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز که ریشه اصلی حوادث ناگوار رانندگی است، با هدف پیشگیری از تصادفات به صورت ویژه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان پیگیری می‌شود.

سردار ناصر فرشید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رانندگان در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز، لایی کشی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت مسیر و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی شوند؛ طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه تخلفات به طور همزمان انجام شود، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و برای ترخیص هم باید فرایندهای لازم، طی شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی که از ۱۸ آبان امسال اجرا شد، اشاره کرد و گفت: برای شهروندان فرصت مناسبی به وجود آمده تا موتورسیکلت‌هایی که مدت‌هاست در پارکینگ هستند را با تخفیف ویژه ترخیص کنند.

وی افزود: تاکنون ۳۸۴ دستگاه موتورسیکلت پس از احراز هویت ترخیص شده است.

سردار فرشید به افرادی که موتورسیکلت آنان در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شود، توصیه کرد: از این فرصت و تخفیفات ترخیص موتورسیکلت‌ها استفاده کنند.

وی گفت: شهروندان در صورت هرگونه ابهام می‌توانند با مراجعه به سایت www.rahvar۱۲۰.com  از آخرین اطلاعات در این باره آگاه شوند.