محمد صادق معتمدیان” استاندار خراسان جنوبی در دیدار با  فرمانده انتظامی استان گفت: نیروهای پلیس افراد گمنامی هستند که عمدتا سختی کار آنان دیده نمی شود.

“محمد صادق معتمدیان” استاندار و رئیس شورای تأمین خراسان جنوبی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سال ۹۷ سالی موفقیت آمیز برای پلیس خراسان جنوبی بود و نیروی انتظامی در استان خراسان جنوبی در سال گذشته موفقیت های چشمگیری داشت.

وی با بیان این که گستردگی مأموریت های پلیس با هیچ سازمان واداره ای قابل مقایسه نیست افزود: نیروهای پلیس افراد گمنامی هستند که عمدتا سختی کار آنان دیده نمی شود و در مواجهه با شهروندان و مسائل اجتماعی نامهربانی های زیادی را تحمل می کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان داست: در ایام نوروزی بیش از ۹۰ اکیپ آماده امدادی به مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند و با توجه به وسعت زیاد استان و پراکندگی محورهای مواصلاتی، خستگی و رنج بسیاری برای نیروهای اجرایی بوجود آمد که از همه آن ها تشکر می کنم.

معتمدیان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی حضور گردشگران در خراسان جنوبی، بر توسعه ظرفیت صنعت گردشگری در استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: خراسان جنوبی سرزمینی ناشناحته در صنعت گردشگری است که بایستی جاذبه های آن به مردم ایران معرفی شود.

وی با بیان این که مردم حلقه اصلی تولید امنیت در مرزهای استان خراسان جنوبی هستند افزود: خشکسالی های ۱۰ ساله سبب خالی شدن ۱۶۷۰ روستا در خراسان جنوبی شده است که با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال حرکتی جهشی در تولید و رونق اقتصاد در نقاط مرزی استان هستیم تا انشالله شاهد امنیتی پایدار در استان باشیم.

رئیس شورای تأمین خراسان جنوبی بیان داشت: در نیروی انتظامی برنامه های عالمانه ای در حال پیگیری است و پلیس به صورت حرفه ای در حال پیشرفت است که میزان رضایت مندی مردم از پلیس و دستگاه های امنیتی نشان از تلاش و اهتمام نیروهای انتظامی در تولید امنیت دارد.

معتمدیان با بیان این که احساس امنیت در استان خراسان جنوبی در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: فاصله حوزه امنیت با سایر حوزه ها در میزان رضایت مندی قابل مقایسه نیست و رویکرد پیشگیرانه پلیس تأثیرگذار  بوده است.

در این دیدار سردار”مجید شجاع”با تقدیر از از حمایت های مادی و معنوی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در طرح نوروزی، اقدامات پلیس از روزهای ابتدایی اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۷ فروردین ادامه داشت.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: پلیس با استقرار ۱۳ سکوی ثابت و ۲۶ ایستگاه بین راهی در محورهای مواصلاتی استان به مسافران نوروزی خدمات رسانی کرد و پاسخگوی ۲۲ هزار تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بود که میزان تماس ها نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سردار شجاع با اشاره به حضور مستمر مسئولان و کارشناسان پلیس در رسانه های محلی جهت ارائه هشدارهای آموزشی به شهروندان افزود: چاپ برشور، بنر و نصب بیلبورد های آموزشی از دیگر اقدامات پلیس در جهت آگاهی بخشی به شهروندان و مسافران نوروزی بوده است.

وی گفت: امسال تردد در محورهای غربی خراسان جنوبی به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافت و به میزان ۱۰ درصد بر حجم مسافران نوروزی افزود که با توجه به وضعیت راه های استان در چند روز اول تعطیلات نوروزی تصادفات جاده ای افزایش یافت ولی با اقدامات به موقع وضعیت تصادفات کتترل شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات نورزی ایست و بازرسی های موقت در سطح محورهای خراسان جنوبی افزایش یافت که با تلاش همکارانم از ابتدای سال تاکنون یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

سردار شجاع خاطر نشان کرد: تماس های مردمی با مرکز نظارت همگانی پلیس در طرح نورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است که انتقادات از پلیس ۱۰ درصد کاهش و پیشنهاد ها ۳۷ درصد، تقدیرها ۱۰ درصد و راهمنایی و ارشاد شهروندان ۶ درصد افزایش داشته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله