جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید استان با محوریت طرح های عمرانی برگزار شد.
محمد صادق معتمدیان با اشاره به عنوان سال به تبیین شاخصه های جهش تولید پرداخت و گفت :امسال باید فعالیت های جاری دستگاه ها جهش معناداری پیدا کرده و به سرانجام برسد.
وی در تشریح شاخصه های پروژه‌های سال جاری گفت:اتمام و به مرحله بهره برداری رساندن پروژه ها تا پایان دولت تدبیر و امید و همچنین مشارکتی بودن و بهره گیری از ظرفیت ماده ۵ و ۶ بخشی از جمله این شاخصه هاست.
استاندار ادامه داد: پروژه های نیمه تمامی که از پیشرفت بالایی برخوردار باشند چه در حوزه زیرساختی و چه در حوزه اقتصادی، در اولویت برنامه ها قرار می گیرند.
معتمدیان اظهار داشت: در طول عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری بسیار سنگینی در بحث زیرساخت‌های روستایی صورت پذیرفته که بسیار مایه فخر و مباهات است.
وی ادامه داد: برق دار شدن صد در صد روستاها و گازدار شدن روستاهای استان تا پایان دولت تدبیر و امید تنها گوشه ای از این خدمات ارزشمند است.
به گفته وی؛دستگاه ها مکلفند همزمان با توسعه زیرساخت ها به اشتغال پایدار روستایی نیز توجه ویژه نمایند تا ضمن معکوس کردن مهاجرت به روستاها، از حاشیه نشینی در شهرها و آسیب های اجتماعی احتمالی جلوگیری شود.
استاندار درخصوص طرح های مختلف ویژه مناطق روستایی گفت :برای توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در آنها طرح های مختلفی نظیر نصب پنل های خورشیدی، توسعه صنایع دستی ،تبدیل استان به هاب منطقه ای شتر و… در جریان است.
معتمدیان از طرح خوشه های صنایع دستی به عنوان طرحی زود بازده و اشتغالزا نام برد و افزود: بر اساس این طرح در هر شهرستان یکی از صنایع دستی که از بیشترین ظرفیت برخوردار است به عنوان طرحی محوری مورد حمایت قرار می گیرد.
وی تصریح نمود: در خوشه های صنایع دستی با سرمایه گذاری محدود می توان اشتغال زایی فراوانی رقم زد.
شایان ذکر است : در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل حوزه عمرانی استانداری نیز گزارش مبسوطی در خصوص راه های دستیابی به جهش تولید در این حوزه را ارائه کردند.