رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات در روند توزیع اقلام ضروری مردم نظارت دستگاه‌های ذیربط در استان افزایش یابد و با هرگونه تخلف برخورد جدی شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: با وجود تمامی اقدامات خوبی که برای تامین کالاهای ضروری مردم در استان انجام می‌شود، نظارت‌ها باید بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به تمامی مشکلات موجود در زمینه مرغ و تخم مرغ وضعیت بازار در این زمینه مناسب است و برای آنچه از خارج استان باید وارد شود مانند روغن با کمبود مواجه نیستیم اما در روند توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم که باید رسیدگی شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش عملکرد سازمان‌های دولتی را اداره کل بازرسی رصد کند و اقدامات جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دامپزشکی رصد شود که اگر ترک فعل و مفسده‌ای هست آنچه که تخلف و جرم است به دادستانی اعلام شود.

وی گفت: نحوه توزیع در واحدهای توزیعی را سازمان تعزیرات نظارت کند زیرا برخی واحدها نیازمند تشکیل پرونده و برخورد قضایی است و تاکنون با برخی از آنها برخورد شده و پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: در مورد نظارت‌هایی که نتیجه‌بخش نیست باید رویکردها تغییر کند و نظارت‌ها دایمی و تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: جایی که نیاز به برخورد باشد باید برخورد لازم انجام شود و دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه تمام تلاش‌شان بر این باشد که اقلام ‌ضروری مردم به ویژه در ماه‌های پایانی سال به خوبی توزیع شود.

خدمت به مردم بهترین گرامیداشت دهه فجر است

وی همچنین با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که با قدرت‌تر از همیشه هستیم  و این دستاورد مهم جز با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدا میسر نبود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نقش مردم و ایستادگی آنان در تداوم راه انقلاب اسلامی را اساسی خواند و گفت: بهترین راه برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است و هرچه بیشتر رضایتمندی مردم را داشته باشیم، بهترین جشن است.

وی تاکید کرد: آثار انقلاب اسلامی باید در خدمت مسوولان نمایان شود و اگر به نظام و انقلاب وفادار هستیم و قصد گرامیداشت پیروزی انقلاب را داریم باید بهترین خدمت را در دستگاه قضایی و دیگر حوزه‌ها انجام دهیم.

حجت الاسلام حمیدی افزود: چالش‌ها و آسیب‌هایی که وجود دارد و مردم ناراضی هستند و دشمن از آن برای ایجاد جو روانی علیه نظام استفاده می‌کند باید شناسایی و برطرف شود که مردم بیشترین رضایتمندی را از مسوولان داشته باشند و زمینه سوء استفاده دشمن گرفته شود.

وی گفت: قوه قضاییه به عنوان یک قوه پیشرو و مطالبه‌گر باید الگو و نمونه در خدمتگزاری به مردم باشد و این توقع و انتظار رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه است.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که “قوه قضاییه باید همیشه در راس قوا انقلابی عمل کند و انقلابی بماند” افزود: انقلابی ماندن یعنی خدمت بهتر به مردم و الگو ‌بودن که باید وظیفه را هر مسوولیتی که وجود دارد، انجام داد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: نگاهی که خداوند به جایگاه والدین دارد آنقدر در اسلام والاست که در قرآن بعد از اینکه توصیه به عبادت و توحید می‌کند به جایگاه پدر و مادر تاکید می‌شود.

بررسی وضعیت بازار و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، رفع مشکل ثبت کانون موسسات داوری، مشکلات ایست و بازرسی‌های استان و رفع مشکلات پزشکی قانونی استان از دستور کارهای نشست امروز شورای قضایی استان خراسان جنوبی بود.