رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: توزیع روغن خوراکی در استان سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزایش ۱۲ برابری و در چهار ماه نخست امسال نسبت به کل سال ۹۹ افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد که با این میزان توزیع مشکلی برای تامین روغن در خراسان جنوبی وجود ندارد.

عباس جرجانی افزود: در چهار ماه گذشته پنج هزار و ۵۳۸ تن انواع کالای اساسی شامل برنج، روغن خوراکی و شکر در این استان توزیع شده است.

وی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۴۵۰ تن برنج، شکر و روغن خوراکی در سطح شهرستان‌های استان در حال توزیع است و مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۰۰ تن برنج در استان توزیع شده و هزار و ۳۵۰ تن نیز اکنون در حال توزیع است.

وی از توزیع هزار و ۳۵۰ تن شکر در استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ تن شکر در حال توزیع است و در بازه زمانی چهار ماه گذشته ۲ هزار و ۹۳۵ تن روغن خوراکی توزیع شده و هزار و ۴۵۰ تن دیگر نیز در حال توزیع است.

جرجانی عنوان کرد: سال گذشته در مجموع سه هزار و ۱۴۵ تن برنج، چهار هزار و ۳۳۷ تن شکر، ۹۱۰ تن مرغ منجمد و سه هزار و ۵۱۸ تن روغن خوراکی در استان خراسان جنوبی توزیع شد.

وی با اشاره به تغییرات احتمالی قیمت برنج در برخی استان‌ها یادآور شد: امسال تاکنون قیمت برنج وارداتی افزایش نداشته و کیسه ۱۰ کیلویی برنج هندی به قیمت ۱۸۵ هزار تومان و پاکستانی ۲۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: براساس وظایف اولویت و نظارت بر کالاهای اساسی با جدیت در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر شبکه مواد پروتئینی امسال با جدیت انجام شده است افزود: امسال در حوزه کالاهای اساسی ۱۱۳ مورد پرونده تخلف درخصوص عرضه مرغ زنده به خارج از شبکه به ارزش ۳۱ میلیارد تومان تشکیل شد.

جرجانی از نظارت بر حوزه تخم مرغ، آرد و نان نیز خبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.