#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ممنوعیت تردد در آرامستان های سطح استان در روز برات خبر داد.
سرهنگ”حسن شجاعی نسب”در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح فاصله گذاری گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد که در همین راستا برابر مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا،طرح ممنوعیت تردد در آرامستان های سطح استان در روز برات توسط پلیس با قاطعیت اجرا خواهد شد.
وی افزود: طبق یک سنت دیرین مردم خراسان‌جنوبی هر ساله در روز قبل از نیمه شعبان و در روز موسوم به برات بر مزار عزیزان درگذشته حاضر شده و با توزیع نذورات و خیرات یاد آنان را گرامی می‌دارند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری کنند.
سرهنگ شجاعی نسب بیان داشت: برابر مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و ستاد ملی مقابله با این ویروس منحوس، برگزاری هر گونه مراسم و یا تجمعات در روزهای پیش رو و در روز “برات” ممنوع خواهد بود و به شهروندان توصیه می کنیم با توجه به بسته بودن مسیرها و محدودیت تردد در آرامستان های سطح استان، همچون گذشته با پلیس همکاری لازم داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندانی که نسبت به طرح فاصله گذاری گذاری اجتماعی کم توجهی کنند و با تردد های غیر ضروری در روز برات ،موجب ازدحام جمعیت شوند برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آنان نیز به مدت یک ماه توقیف می شود.
سرهنگ شجاعی نسب با بیان اینکه برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی و یا پخش نذورات ممنوع خواهد بود، خاطر نشان کرد: توصیه متولیان امر به همه مردم عزیز خراسان‌جنوبی،عدم حضور در آرامستان‌ها و توزیع نذورات خود از طریق روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.