امام جمعه موقت بیرجند بر حضور هوشمندانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز رای مردم تیری بر قلب استکبار جهانی و لبیک و حضوری عملی برای انتخاب صحیح است.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد، افزود: با بصیرت و دقت در انتخابات شرکت کنید چون ملت ما گاهی مارهای خوش خط و خال را بر خود مسلط کرده که اقتصاد و فرهنگ این ملت آسیب زدند.

وی گفت: اشخاصی که اگر امروز هم بخواهیم با بچه‌ها و همان اهل تفکر می‌توان مجسمه درست کرد، اگر مملکت را به اهل تفکر سپردیم امروز خادمان شما بیش از ۶ هزار کارخانه را احیا یا مجدد به تولید بازگرداندند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امروز مجاهدت‌ها، تلاش‌ها، علما، شهدا، دغدغه‌مندان بشر را به سمتی برده که دارد از خسران بزرگ و مبین توبه می‌کند و متوجه می‌شود چه بالای بزرگی سر وی آمده است.

وی اظهار کرد: امروز بشر در عمل دارد به فاطمه زهرا(س) لیبک می‌گوید، کسانی که فرهنگ زور و تزویر غرب و صهیونیست آنها را در یک عمق زیادی از جهل فرو برده بود امروز دارند به برکت این مجاهدت‌ها از جهل بیرون می‌آیند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه این آدم‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها جزو جنایت‌های اصغر جبهه طاغوت و کفر است، عنوان کرد: اگرچه میلیون‌ها فرد مظلوم جنایت و ریخته شدن خون‌ها را ندیده‌اند اما همه آنچه در صحنه دردناک غزه در حال انجام است، جنایت اصغر است‌.

وی گفت: جنایت اکبر جبهه طاغوت این است که میلیون‌ها و شاید میلیاردها انسان را از زندگی حقیقی و ارتباط با خالق دور کرده و آنها را به تباهی، جهالت، مواد مخدر و سایر آلوده کردند که این کمتر به چشم می‌آید و لبه خطرناک آن حتی امروز جامعه ما را تهدید می‌کند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: این جریان طاغوت که امروز به صهیونیست بین‌الملل شناخته می‌شود یک طرفش ذهن و خانه من و شماست که همان لبه تیز نبرد اکبر آنهاست و نبر اصغر آنها جبهه جنگ سخت درحال حاضر در فلسطین در گِل گیر کرده است.

وی تاکید کرد: خطر جدی‌تر این است که در جنگ نرم، ترویج فساد و فحشا موفق شوند لذا رسالت بسیار سنگینی بر عهده داریم چون کار آنها این است خوش‌بینی ما را به بدبینی و امید را به یاس تبدیل کنند.

حجت الاسلام رحیم آبادی یادآور شد: می‌خواهند داشته‌های بسیار زیاد ما را با زور رسانه‌ها و فضای مجازی خود در حد صفر معرفی کنند اما امروز شعارها و حناهای آنها بی‌رنگ شده است.

وی افزود: امروز جریان جنگ نرم می‌تواند باز هم ما را با مشکل مواجه کند لذا باید امیدوارتر و فعال‌تر از هر روز برای تشخیص رسالت فاطمی و مهدوی خود توجه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: خداوند می‌فرماید در این‌ گرفتاری‌ها اهل تحمل و صبر باشید، کشتارها وکودک‌کشی را ببینید و خود را در مقابل دشمنی‌های دشمنان به صبر و بردباری سفارش کنید و مراقبت کرده و ارتباط قلبی خود را با ولی و امام منتظر خود عمیق کنید.

وی تاکید کرد: گرفتاری‌های فردی و شخصی شما را از این همت بلند غافل نکند، معیشت حرف اول را برای شما نزند شما خیلی برتر و بزرگتر از این مسئله هستید چون این موضوع به زودی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی یادآور شد: این مشکلات با تلاش مسئولانی که شب و روز نمی‌شناسند به یمن انتخاب صحیح شما در انتخابات پیش رو یکی یکی در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به ایام وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: تفکر حاکمیت الهی مهمترین رسالت حوزه و دانشگاه است، اساتید حوزه و دانشگاه رسالت اصلی خود را با اتحاد و امیدواری زمزمه کنند، خوب نیست دانشجویان و دانش‌آموزان حواسشان پرت باشد و دشمنی که به آخر خط رسیده بتواند ذهن جوانان ما را شست و شو دهد.

امام جمعه موقت بیرجند به میزبانی خراسان‌جنوبی از شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: شهدای گمنام و استخوان‌های مبارکی که میزبان آنها هستیم، به فاطمه زهرا (س) اقتدا کردند تا بگویند مسیر شما همین مسیر است.

وی گفت: برخی مومنان این مسیر فاطمی را دنبال می‌کنند، عده‌ای با ایثارگری، دادن جان و مال می‌روند و عده‌ای باید بمانند تا این مسیر درست ادامه یابد.

 

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور