#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آموزش و پرورش به معنای عام تاثیرگذار است و در خانواده، دانشگاه‌ها و حوزه و بیش از همه در جامعه عمومی است که افراد را پرورش می‌دهد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار وزیر آموزش و پروزش افزود: نظام خلقت برای انسان آفریده شده که به کمال برسد لذا سرمایه‌گذاری به‌طور خاص برای پرورش انسان، هدف، کار و فلسفه بعثت انبیا است.

وی اظهار داشت: انسان موجودی بی‌نهایت است منتها باید مانند گنج استخراج شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: پرورش جمادات و نباتات، انواع و اقسام گیاهان و حیوانات همه مشخص بوده ولی انسان موجودی استثنایی است و چه اندازه می‌توانیم وعده بدهیم در مدت زمان تعیین شده از جهت آموزش، پرورش، تربیت و کمال، انسان را تغییر می‌دهیم.

وی گفت: موجودات تسلیم طرح و برنامه هستند اما انسان دارای سلایق، علایق و انگیزه‌های شخصی است و از مجموعه‌ای که در آموزش و پرورش نقش یا تریبون دارند از جمله مساجد، ائمه جمعه و جماعات تا حوزه و دانشگاه نسبت به این ماده اولیه که وجود انسان است، چه می‌توانند انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: چه طرح و برنامه‌ای داریم از تجربه‌هایی که از دیگران داشته‌ایم و چه اندازه می‌توانیم روی فرزند انسان با امید نزدیک به یقین طرح و برنامه‌هایی را انجام دهیم که ما را به این مقصود بزرگ برساند.

وی گفت: از تلاش بی‌وقفه دولت مردمی و انقلابی تشکر می‌کنیم؛ دولتی که حتی از راحتی‌های روزهای تعطیل هم صرفنظر کرده و در جهت خدمت به جامعه و کوتاه کردن دست بیگانگان تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امیدواریم موارد عقب مانده تکمیل شود و به‌صورت هماهنگ از فرصت پیش آمده که آزمایشی خدا در اختیار ما قرار داده است، بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش هم گفت: این وزارتخانه زمان‌هایی دچار پستی و بلندی‌هایی بوده اما باید تلاش کنیم جهاد علمی را در جامعه نشر بدهیم.

یوسف نوری افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه‌های حکمرانی نظام و پایه مهم حاکمیت مطرح است.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه باید در جامعه نقش‌آفرینی کند اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند برای جهاد علمی باید استکبارستیزی باشد در این صورت این علم تهذیب نفس است همانطور که امام راحل فرمودند اگر تهذیب نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم ما هم بر مشی شهیدان باشیم و آمده‌ایم تا ما را نصحیت کنید.

وی افزود: شب گذشته محضر رئیس جمهور بودیم که گفتند سلام مرا به آیت‌الله عبادی برسانید و برای دولت دعا کنید در راه شهیدان، ائمه هدی و شهیدان هفته دولت و شهدای معلم در راستای خدمت به خلق خدا موفق باشیم.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: شهیدان رجایی و باهنر مدیران تراز انقلاب اسلامی بودند که در زمان اندک مدیریتی منشا برکات و ایجاد الگوهای جدید و نو در انقلاب اسلامی شدند.

جواد قناعت افزود: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیات دولت اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز از عملکرد و اقدامات خود در کشور و استان داشته باشند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی این توفیق را داشت که در هفته دولت امسال میزبان وزرا باشد و از حضور وزیر آموزش و پرورش قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این سفر منشا خیر و برکات برای استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سخنرانی وزیر آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند و اینکه جمعیت زیادی از فرهنگیان در میز خدمت حضور یافتند، گفت: وزیر آموزش و پرورش با حوصله، طمانینه و سعه صدر جواب تک تک مراجعه‌کنندگان را داد و کسی باقی نماند.

وی افزود: ما جزو آخرین نفراتی بودیم که از مصلای بیرجند خارج شدیم که پاسخگویی به همه مراجعه‌کنندگان جای قدردانی دارد.

قناعت با تشکر از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع دغدغه بیش از یک دهه فرهنگیان کشور بود که دولت‌های مختلف آمدند و رفتند ولی هر کدام به بهانه‌های متعدد به دلایل موجه یا غیرموجه زیر بار این کار سنگین و بزرگ نرفتند.

وی اظهار داشت: در یک سال اول دولت انقلابی و مردمی سیزدهم شاهد اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم که برای اجرای این کار سنگین و رفع دغدغه جدی فرهنگیان تشکر می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان وارد بیرجند و راهی مصلای المهدی (عج) شد.

وی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند به مناسبت هفته دولت بود و پس از اقامه نماز جمعه با همراهی استاندار در میز ارتباطات مردمی برپا شده در مصلای بیرجند حضور یافت.

حضور در نشست شورای آموزش و پرورش استان و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در مهرشهر بیرجند از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این سفر یک روزه بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور