معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرک صنوف آلاینده بیرجند فعالیت خود را به‌صورت رسمی و قانونی آغاز کرده و این شهر دارای مرکز جدید استقرار صنوف آلاینده است.

علیرضا عباس‌زادهبه رسانه‌ها اعلام کرد: تاکنون با برگزاری جلسات مختلف، بخش‌های مهمی از مشکلات اساسی طرح انتقال صنوف آلاینده شهر بیرجند رفع شده و در برنامه مدیریت انتقال صنوف آلاینده در مرحله خوبی قرار داریم.

وی انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر را از ضروری‌ترین اقدامات در زمینه مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: در اجرای این طرح، مشکلات کسبه تا حدی رفع شده و برای انتقال آمادگی دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای زیرساخت‌های این شهرک هم در دستور کار قرار گرفته و بخشی از زیرساخت‌های اولویت‌دار اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل تامین منابع مالی طرح انتقال صنوف آلاینده در استان رفع شده است، عنوان کرد: زمینه واگذاری اراضی و صدور پروانه و شروع کار برای ساخت واحدها فراهم شده و پنج واحد نیز در این شهرک پایان کار گرفته‌اند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه جاده دسترسی شهرک صنوف آلاینده طرح مصوب ندارد اظهار داشت: باید اعتبار لازم برای انجام این کار تامین شود که در دست پیگیری است.

وی گفت: با همکاری شرکت تعاونی انتقال صنوف آلاینده و دستگاه‌های متولی پیگیری‌ها به گونه‌ای است که مانع اساسی در روند اجرای این طرح نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش، موضوعات ارتقای زیرساخت‌ها در حوزه آب، برق، مسکن و راه را از جمله مواردی برشمرد که در دستور کار معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین زیرساخت‌های استان در حوزه راه و راه‌آهن است افزود: یکی از نیازهای اساسی مردم استان ارتقای زیرساخت‌های راه برای تردد راحت‌تر است و در همین راستا مهمترین برنامه‌ در دستور کار استان نیز اجرای باندهای دوم در محورهای مختلف است.

عباس‌زاده گفت: اجرای راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی جزو مصوبات اصلی سفر نخست رئیس جمهور به استان بوده و در حال پیگیری است که امیدواریم با رفع موانع پیش‌روی این طرح مهم زیرساختی استان، شاهد رونق آن باشیم و بتوانیم تا پایان دولت این طرح را به سرانجام برسانیم.

طرح انتقال صنوف آلاینده یکی از طرح‌های زیربنایی در شهر بیرجند است که در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ کلید خورد و طی این سال‌ها در مرحله تامین زیرساخت‌های لازم قرار داشته است.

قرار است با تکمیل طرح سایت صنوف کارگاهی در مرکز استان، واحدهای آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر بیرجند جمع‌آوری ‌و در مکان جدید مستقر شوند.