#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار قاینات گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهرستان محدودیت‌های بیشتری برای مدیریت بیماری اعمال می‌شود.

محمد کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، محدودیت حضور و تجمع در آرامستان‌ها و برگزاری مراسم عروسی از امروز اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: تشدید نظارت‌ها بر بازار و اصناف و برخورد یا صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در دستور کار است.

فرماندار قاینات گفت: برخورد با نانوایان متخلف و ممنوعیت ارسال پیامک انبوه برای مراسم ترحیم از جمله محدودیت‌ها در این شهرستان است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا باید رفتارها و شیوه‌های زندگی را تغییر دهیم تا در حد امکان از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

کریمی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به نظارت و تشدید برخورد با کسانی هستند که پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست با توجه به ضرورت و نیاز شدید به پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا، با مراجعه به پایگاه انتقال خون قاین و جمعیت هلال احمر به بهبودی سایر بیماران کمک کنند.

مراجعه بیماران تنفسی و کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی را طی می‌کند.

با تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۱۰گانه که از ۲ هفته قبل به این استان بازگشت، یک هفته دیگر تا نهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا که روز پنجشنبه – اول آبان – منتشر شد، هفت شهرستان‌ این استان از جمله قاینات در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.