محمد کیانوش راد دوشنبه شب در آیین افتتاح ستاد حزب اتحاد ملت جمهوری اسلامی استان زنجان افزود: در تمام برهه های زندگی باید به منافع جمعی و ملی فکر کرد و متوجه بود که در هر زمان در فعالیت های جمعی، اگر سهم خواهی و دعواهای داخلی جریان بیابد به واقع مشکل ایجاد خواهد شد.
این فعال سیاسی گفت: امروز برای آقای روحانی نقشه های مختلف کشیده اند گرچه تمام بضاعت اصولگرایان همین سه نامزدی بود که شرکت کرده اند، افرادی که از نظر اجرایی یا ضعیف محسوب می شوند و یا چندان سابقه اجرایی ندارند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: باید به رای مردم ارزش قائل بود و نشان داد که این آرا را چگونه مشاهده می کنیم و نشان داد که آیا به این خواسته مردم که اگر یک روز گفتند که ما شما را نمی خواهیم، تمکین می کنیم یا نمی کنیم؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است.
کیانوش راد ادامه داد: اصلاح طلبان این موضوع را تا حدی برای خودشان حل کرده اند و اگر مردم چیزی را خواسته اند گرچه مخالف نظر ما بوده، اما با مشاهده اکثریت ارا، تمکین کرده اند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: کشور مثل خانه انسان است و مردم در این خانه حق اظهار نظر دارند و کشور مال همه مردم است، یعنی همه ایرانیان سهم مشترک دارند و هیچ کس سهام ممتازه در کشور ندارد، آنها هستند که اعلام می کنند چه کسی باشد و چه کسی نباشد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ما باید کشور را از آن خودمان بدانیم که می دانیم و نا امید نمی شویم و مشکلات موجود را بهانه ای برای خروج از فعالیت تلقی نمی کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نکته دیگر اینکه باید بدانیم هر انسانی را یک اندیشه ای حمایت می کند و فیلسوفانی پشت سر هر تفکر سیاسی ایستاده اند، امروز حامیان و پشتیبانان کاندیداهای مخالف دولت که بر روی کار آمده اند، چه کسانی هستند؟
وی یادآورشد: در دور نخست، پس از روشن شدن بسیاری از جریان ها، فکر نمی کردیم این قدر اتفاقات خوب رخ دهد، اما روحانی توانست برجام را جمع کند، وضعیت اقتصادی را حداقل از فروپاشی نجات دهد و سپس قدم های آغازین خود را بردارد، پس موفق بوده است.
کیانوش راد اظهار کرد: روحانی نمره قابل قبولی را در شرایط فعلی گرفته است.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: ما از روحانی در بعد اجرائیات انتظار داریم، البته به حتم روحانی باید به زنان توجه بیشتری کند و آنان را در کابینه به عنوان وزیر انتخاب کند و وضعیت اقتصادی، کارگران و روستاییان را بهبود ببخشد.
وی بیان کرد: همه حرف ما این است که بین این چند نفر، روحانی بهتر می تواند کشور را مدیریت کند، در این میان یک عده نمی خواهند روحانی وارد شود و این را هم اعلام کرده اند.
کیانوش راد ادامه داد:رئیس دولت قبل با انتخاب وزیرانی کار نابلد وضعیت را به جایی رساند که ما برای تامین گندم وابسته شدیم اما در دولت روحانی بار دیگر در تولید همین محصول به خودکفایی رسیدیم.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: حالا که برخی کاندیداها از جیب بیت المال حاتم بخشی می کنند، کمی هم در مسائل حقوق بشری و آزادی صحبت کنند، حداقل در ظاهر اعلام کنند که به آزادی بها می دهند، اما اینها نمی توانند به این مسائل فکر کنند راه آنها در مجموع با این مسائل متفاوت است.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همچنین در جمع مردم زنجان گفت: گره مسائل و مشکلات را با سرانگشت تدبیر می توان باز کرد و با زور و موعظه و شعار دادن نمی شود کاری از پیش برد.
کیانوش راد به ضرورت شناخت درست و صحیح از شرایط کشور تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی برای مردم داشته است و نباید در رقابت های انتخاباتی به گونه ای سخن بگوییم که گویی نظام بعد از ۳۸ سال نتوانسته است فساد، فقر و سایر ناهنجاری های اجتماعی را کم کند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی تخریب یک جریان و فرار از ناکارآمدی های خودمان، باغث می شود تا عملکرد و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را نیز زیر سوال ببریم.
کیانوش راد افزود: اگر به شخصیت های برجسته کشور چنان حمله می کنیم که گویی خائن، وابسته و جاسوس هستند، پس سوأل این می شود که جمهوری اسلامی در این سال ها چه اقدامی کرده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در تبلیغات جریان مخالف دولت چنان می شنویم که گویی مملکت را سراسر فقر، فساد و ناکارآمدی فراگرفته است، در حالی که مسائل جامعه ایران، مسائلی بسیار پیچیده ای است و جز در سایه تدبیر نمی توانیم بر آن ها فائق بیاییم.
وی با بیان اینکه امروز با شکاف های متعدد نسلی، هویتی، جنسیتی، قومیتی، فقر و غنا، فهم درست یا نادرست از اصلاح، دموکراسی و مطلق انگاری و سنت و مدرنیته در جامعه مواجه هستیم، افزود: علاوه بر این موارد ما دچار شکاف عمیق منطقی با رقبای منطقه ای خود در زمینه هایی همچون اقتصاد و تفکر دینی نیز هستیم ولی این موارد به این معنا نیست که نمی شود حرکت های مثبت در جهت حل آنها انجام داد بلکه با نگاه مدبرانه می توان از تبدیل شدن این مسائل به بحران جلوگیری کرد.
نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با بیان اینکه در دوره اصلاحات، ثبات، همبستگی اجتماعی و کنترل تورم به مراتب وضعیت مطلوبی داشت، تاکید کرد: اکنون نیز نیازمند تداوم قدم هایی هستیم که دولت برای حل مشکلات در کشور برداشته است.
وی گفت: شکی در این نیست که همه پیروزی های کشور از آن ملت و ایستادگی مردم است ولی از سویی دیگر شکی هم در این نیست که این مردم هستند که با انتخاب حکمرانان مدبر، مردم سالار و فهیم، سایه تهدیدات را از سر کشور دور می کنند.
کیانوش راد ادامه داد: در دولت گذشته سوء تدبیرها مملکت را به جایی کشاند که حامیان آن نیز گفتند که نحوه عملکرد دولت گذشته، کشور را به پرتگاه نزدیک کرده است.
وی افزود: امروز سپردن امور به دست کسانی که تجربه اجرایی ندارند خطرناک ترین کار است چرا که بیم آن می رود که کشور را دوباره به سمت پرتگاه بفرستند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان رقیب دولت که حقوق شهروندی را در حد اشتغال، ازدواج و مسکن می داند باید بگوید بر اساس قانون اساسی جایگاه منتقد، مخالف و معترض چیست و چه دلیلی وجود دارد که جلوی انتشار تصویر شخصیت خاصی در کشور گرفته شود و از سخنرانی عده ای ممانعت به عمل آید.
کیانوش راد به لزوم پرداخت مالیات از سوی همه نهادهایی که فعالیت اقتصادی در کشور دارند اشاره کرد و افزود: نمی شود در کشور دم از مالیات و نظارت بزنیم ولی در جاهایی تخصیص هایی قائل شویم و بگوییم که اینها مستثنی هستند.
وی تصریح کرد: از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال با درآمد بیشتر حل می شود و تحقق درآمدها نیز با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اخد مالیات ها به نتیجه می رسد.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به موفقیت های دولت یازدهم در حل برخی مسائل اقتصادی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: این دولت عاشق آمریکا نیست بلکه این برچسب به کسانی می خورد که مدام مشغول نامه نگاری به این و آن بودند.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای آمریکا در این کشور فرش قرمز پهن کنند به طور ختم این از جانب اصلاح طلبان نخواهد بود و در این قضیه نیز آنانی که بیشتر شعار می دهند کمتر عمل می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله