#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سامانه تصمیم برای نوبت‌دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج یا زوجه توسط سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: افرادی که برای طلاق تصمیم جدی گرفته‌اند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و از خدمات مشاوره نیز برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به‌طور میانگین ۱۳ درصد زوج‌های استان پس از مشاوره با هم سازش کردند و بیشترین آمار متقاضیان طلاق با ۹۹۳ زوج مربوط به بیرجند بوده که کمترین سازش نیز مربوط به این شهرستان بوده است.

وی بیشترین سازش را با ۱۹ درصد در شهرستان نهبندان اعلام کرد و افزود: بیشترین سن مراجعه‌کنندگان در این حوزه نیز سنین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

شرفی از فعالیت ۵۴ مرکز مشاوره در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق باید در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر راه‌اندازی شود که اکنون در هفت شهرستان استان این مرکز فعال است.

وی ادامه داد: مراکز گذری کاهش آسیب “DIC” نیز محیطی برای درمان معتادان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است اما تعدادی محدودی در استان داریم.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: افرادی از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند که تاحدودی به هیچ عنوان نتیجه‌ای در درمان اعتیاد نداشته‌اند حتی خانواده‌ها حاضر به نگهداری آنان نیستند و به نوعی کارتون‌خواب محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از این مراکز درمان افراد معتاد نیست تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ در خراسان جنوبی نداریم لذا درمان اعتیاد برای کسانی نتیجه‌بخش است که به درمان تمایل داشته و روند درمان را ادامه دهند.

شرفی یکی از مشکلات بهبودیافتگان از اعتیاد را نبود اشتغال ذکر کرد و گفت: معمولا جامعه به دلیل سابقه و مجرم بودن از این افراد استقبال نمی‌کند و باید برای این مساله مهم چاره‌ اساسی اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبار حوزه آسیب‌های اجتماعی این نهاد امسال ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که ۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و کار بهزیستی به‌گونه‌ای است که افراد با رسیدن به آخر خط، مراجعه می‌کنند لذا باید اعتبار این نهاد افزایش یابد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اعتبار ابلاغی از سوی استانداری به این نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۱۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و اعتبار ملی ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.