مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: استان ما با وجود شاعران گران سنگی همچون ابن حسام خوسفی و حکیم نزاری که به دانش و فرهنگ این جامعه کلامی را افزودند، در عرصه شعر و ادب می درخشد.
مراسم شب شعر به مناسبت روز شعر و ادب فارسی ، شامگاه پنجشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹ با حضور جمعی از مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این مراسم با بیان این که زندگی با شعر آغاز می شود و با شعر ادامه می یابد، عنوان کرد: شعر با زندگی عجین شده و جز اصلی فرهنگ و اندیشه ما است.

وی با اشاره به این که شعر سخن همه است و هر کسی به اندازه سبوی خود از این دریا بر می دارد، خاطرنشان کرد: در سطح جهان، فرهنگ ایرانی ها را با وجود شاعران بزرگ این سرزمین می شناسند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که شعر توانسته پیچیده ترین مفاهیم انسانی و عظیم ترین تفکرات و مطالب فلسفی را در تاریخ و جامعه عنوان کند، اضافه کرد:باید نگاه ویژه ای به گذشته و داشته های خود در حوزه سخن داشته باشیم و از این ظرفیت عظیم زبان فارسی بهره ببریم.

به گفته نبی زاده، روز شعر و ادب تنها مختص شاعر بزرگ استاد شهریار نیست ، بلکه روز حافظ، سعدی، فردوسی، خیام و … حتی روز اساتید بزرگ شعر استان خراسان جنوبی همچون حکیم نزاری و ابن حسام خوسفی است که دغدغه ، آرزوها و نگاه های خود را در قالب شعر بیان می کنند.

وی با اشاره به این که خراسان جنوبی یکی از مرکز های اصلی و قله های بزرگ و شاخص در حوزه های شعر و ادب است، ادامه داد: قدردان همه این بزرگان و شاعران معاصری که در صحنه ادب زحمت می کشند و چراغ فرهنگ این جامعه را روشن نگه می دارند، هستیم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر شعرخوانی تنی چند از شاعران استان، از غلامحسین یوسفی (استاد ناقوس) به عنوان شاعر پیشکسوت تجلیل شد.