مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: در چند روز گذشته ۲ هزار بچه ماهی در سد حاجی‌آباد زیرکوه به دلیل خشکسالی بی‌سابقه و کاهش شدید اکسیژن در آب تلف شدند.

امیر صادقی  افزود: به دلیل تبخیر آب موجود در سد حاجی‌آباد طی هفته آینده شاهد تلفات بیشتر بچه ماهی‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: در سال آبی جاری به دلیل کاهش شدید بارندگی‌ها ورودی آب به سد حاجی‌آباد نداشته‌ایم.

مدیر حفاظت محیط زیست زیرکوه گفت: آب موجود در این سد مربوط به بارندگی‌های خوب سال آبی گذشته است که این مقدار حجم آب هم به دلیل گرمی هوا به شدت در حال تبخیر است.

وی افزود: با توجه به روند تبخیر آب در سد حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه، احتمال اینکه طی هفته‌های آینده این سد به طور کلی خشک شود، وجود دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری به دلیل اینکه منابع آبی موجود در سدهای استان پایدار نبود، قرارداد جدید ماهی‌ریزی نداشته‌ایم.

سید محسن رضوی افزود: این ماهیان از نوع ماهیان رودخانه‌ای یا باقیمانده از سال قبل بودند که در سد حاجی‌آباد زیرکوه تلف شدند.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل پایین آمدن سطح آب و تراکم بالای ماهی، این ماهیان در گل و لای بستر و حاشیه رودخانه گیر کردند و تلف شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت گرما و تبخیر آب در یک ماه گذشته سد حصار سنگی بیرجند خشک شده و در حال حاضر هم شاهد خشک شدن سد حاجی‌آباد زیرکوه به دلیل خشکسالی بی‌سابقه هستیم.

سد حاجی‌آباد یک سد خاکی با هسته رسی است که برای کنترل آب رودخانه حاجی‌آباد احداث شده است.