#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت جلوگیری از انتشار آن تاکنون هشت هزار و ۳۹۱ نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت‌دهی شده‌اند.

محمدعلی واقعی  با تاکید بر اینکه والدین در موعد مقرر به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند افزود: تاکنون سنجش نوآموزان برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده سنجش تحصیلی باید برای ۱۶ هزار نفر در استان خراسان جنوبی انجام شود که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: از کل سنجش‌های صورت گرفته تاکنون برای مشکلات هوشی ۳۰۲ نفر، شنوایی ۵۰ نفر، بینایی ۱۵۲ نفر و جسمی حرکتی هشت نفر به مراجع تخصصی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: پایگاه‌های سنجش در این طرح، هوش، شنوایی، بینایی و جسمی حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان را مورد سنجش قرار می‌دهند.

واقعی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز سنجش استان رعایت می‌شود گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در این مراکز ماسک و دستکش بین والدین توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ پایگاه سنجش در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

طرح سنجش نوآموزان از اواسط تیرماه امسال در خراسان جنوبی آغاز شد.

ارزیابی‌های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های اولیه انجام و در صورت مشکوک بودن، نوآموز برای ارزیابی تخصصی ارجاع می‌شود که در این میان خوداظهاری والدین مهم است.