امر به معروف و نهی از منکر باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها در جامعه پیاده سازی شود تا نتیجه مؤثر داشته باشد.

امروز در نشست شورای اندیشه ورزی راهکارها، ترویج و فرهنگ سازی اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان که در صدا و سیمای خراسان جنوبی برگزار شد، راهکار‌های ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری رسانه و نهاد‌های مسئول بررسی شد.
سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا استان در این نشست با تأکید بر هم افزایی دستگاه‌ها در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال با توجه به اینکه تجمعات و همایش‌های با شکوه همه ساله را در محرم نداریم بیشتر برنامه‌ها را در فضای مجازی پیش بینی کرده ایم و از طریق رسانه ملی و رسانه‌های مجازی کار را دنبال می‌کنیم.
سردار قاسمی افزود: همچنین چندین برنامه‌ی پژوهشی ویژه امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه ها، نخبه‌های فرهنگی، کارگروه‌های هنری و صدا و سیما و دادگستری‌ها داریم.
وی همچنین به اجرای پویش “بی تفاوت نباشیم” در استان اشاره کرد و گفت: جوانان در این پویش پای کار آمده اند و با فعالیت‌های مطالبه گری نیز، سعی در مشارکت هر چه بیشتر همه مسئولان و مردم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند.
فرمانده سپاه انصارالرضا استان به قدردانی از آمران به معروف استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی اشاره کرد.
مدیرکل صدا وسیمای استان هم بر محور قرار گرفتن امر به معروف و نهی از منکر در محتوای برنامه‌های صدا و سیما تأکید کرد و گفت: تا کنون نیز تمامی برنامه‌های صدا و سیمای خراسان جنوبی با همین محوریت تهیه و پخش شده است.
آینه دار افزود: دین، اخلاق، امید و آگاهی، و خانواده و سبک زندگی، مؤلفه‌های اساسی رهبری است که محور تمامی برنامه‌های صدا و سیمای استان قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها عملی می‌شود و به همین دلیل، تمامی دستگاه‌های استان باید صدا و سیما را در احیا و ترویج هر چه بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ همکاری‌های برنامه‌ای، یاری دهند.
حجت الاسلام نوفرستی، قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان نیز وجود آیه‌های فراوان در قرآن با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را دلیل محکم بر اهمیت این فریضه هالی الهی دانست و گفت: باید محتوای تمام برنامه‌های فرهنگی که تهیه می‌شود همسو با معروف‌ها و ارزش‌های جامعه باشد که بزرگترین معروف‌ها به فرموده رهبر معظم انقلاب، حفظ حکومت اسلامی است.
در این نشست همچنین از خانمها عسکری و سبزه کار ، از کارکنان صدا و سیمای استان که در شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت رسانه ملی حائز رتبه های برتر در بخشهای حفظ و پژوهش شده بودند، قدردانی شد.