قرارداد ساخت دارالقرآن شهر درُح در شهرستان سربیشه بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شد.

صبح امروز قرارداد احداث دارالقرآن شهر درح شهرستان سربیشه با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شد.

در این مراسم محمود چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه فرهنگی در راستای سند توسعه بخش درح شهرستان سربیشه با همکاری اداره کل کمیته امداد استان احداث می شود، گفت: برای ساخت این دارالقرآن ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه برآورد شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه به صورت مشترک (۵۰ درصد کمیته امداد و ۵۰ درصد اداره کل نوسازی مدارس استان) تامین خواهد شد البته سهم اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی از محل خیرین تامین و پروژه به نام خیرین نامگذاری می شود.

چاوشان با اشاره به اینکه این دارالقرآن در۲ طبقه و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته می شود، افزود: امیدواریم این پروژه مشارکتی تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه مشارکتی اولین مرکز فرهنگی (دارالقرآن) است که در شهر درح احداث خواهد شد، گفت: در این راستا کمیته امداد استان تحت عنوان محرومیت زدایی مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده است.

گفتنی است؛ پانزدهم مهر ۹۸ همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در این استان، استانداری خراسان جنوبی برای رفع محرومیت از چهار بخش محروم استان، تفاهم‌نامه هایی را با چهار دستگاه معین به امضا رساند که یکی از آنها تفاهم‌نامه‌ای بود که در راستای رفع محرومیت و ایجاد شاخص‌های توسعه در بخش درح شهرستان سربیشه با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.