طرح اطعام و احسان حسینی از امروز در خراسان جنوبی آغاز شد.

رضا سلم آبادی، مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: این طرح به مناسبت ایام محرماجرای طرح اطعام واحسان حسینی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

سلم آبادی افزود: پیش بینی می‌شود در این طرح ۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از برنامه ریزی برای راه اندازی ۷۲ آشپزخانه طرح اطعام حسینی به نیت ۷۲ تَن شهید کربلا خبر داد و گفت: در این طرح طبخ بیش از ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع بیش از ۲۴ هزار سبد غذایی پیش بینی شده است.

وی بسیج تمام نیرو‌های رسمی و غیررسمی در طرح اطعام حسینی، تاکید بر حفظ کرامت نیازمندان، رعایت مسائل بهداشتی و حتی المقدور توزیع غذا به صورت گرم، تاکید بر مدیریت منابع و مصارف با رعایت صرفه و صلاح امداد، شناسائی و بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکو کاری، شرکت‌های صنعتی، هیات‌های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان، نیروی مقاومت بسیج، گروه‌های جهادی، انجام تمهیدات لازم به منظور اطلاع رسانی گسترده برای جذب منابع مرتبط با زکوات مستحب، خیرات و مبرات، نذورات و قربانی، انجام تمهیدات لازم به منظور مستند سازی، اطلاع رسانی و جریان سازی رسانه‌ای با تعامل با ادمین‌های کانال‌های شهرستانی، خبرگزاری‌های مستقر در شهرستان، گروه‌های خانوادگی و گروه‌های کاری ادارات در فضای مجازی را از الزامات اجرای این طرح عنوان کرد.

سلم آبادی گفت: همچنین اطعام نیازمندان در شب تاسوعای به نام قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در شب عاشورا به نامسید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) نامگذاری شده است.

وی به روش‌های مشارکت مردم و خیران در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شماره گیری کد دستوری #۰۵۶۱۸۸۷۷ و یا شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۱۰ بانک ملی از روش‌های مشارکت در این طرح است.

پارسال ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح احسان حسینی در استان جمع آوری شد.