?”من تصورم این است که اگر مسئولین بتوانند از همین مسئله گردشگرى به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت گیرىِ صحیح استفاده کنند، درآمد آن، کشور را از همه‌ معونه ‌هاى دیگر بى‌نیاز می کند”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

?گردشگری به عنوان یکی از اصلی ترین پیشران های توسعه، با  رشدی پایان­ ناپذیر و فزاینده، بزرگ­ترین و سریع­ترین صنعت در جهان شناخته شده است.
?صنعتی که به جهت اشکال مختلف و انواع گوناگون، حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را متأثر می سازد و به عنوان تجارتی پرسود، سومین صنعت سود آور جهان محسوب می شود.
?ایران به گواه گزارش های جهانی، جزو پنج کشور برتر دنیا از نظر میراث فرهنگی و جز ده کشور اول در زمینه پتانسیل جذب گردشگر بین‌المللی در جهان است و در این میان برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی به جهت تعدد و تکثر آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی، بناهای باستانی و فرهنگ بومی، گوی سبقت را از دیگر مناطق ربوده اند.
?وجود آثاری همچون کوه های مینیاتوری نهبندان، آسمان تاریک سه قلعه، چشمه مرتضی علی طبس، کویر همت آباد زیرکوه، باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند، بادگیرهای بشرویه و… در کنار محصولات کشاورزی بی نظیری از جمله عناب خوسف، زرشک درمیان، انار فردوس، زعفران قاینات و… و نیز صنایع دستی متنوع همچون برک سربیشه و… ، فرصت های نابی است که طی سال های اخیر اقبال گردشگران برای بازدید از این پتانسیل ها را به همراه داشته است.
?بدون تردید سرمایه گذاری در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از گردشگران و نیز عرضه محصولات و تولیدات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی، اقدامی سودآور است که می تواند به رونق اقتصادی استان بینجامد.
?اینجانب هفته گردشگری را به همه فعالان و علاقمندان این صنعت و به ویژه مردم مهمان نواز خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، امید آن دارم که بتوانیم با هم افزایی و همراهی همه حوزه ها، در راستای اعتلای صنعت توریسم و در حقیقت توسعه این استان زرخیز، گام های ارزنده ای برداریم.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

 

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور