#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: شب گذشته یک محموله دستکش یک‌بار مصرف معادل ۵۰۰ هزار عدد وارد استان شد که اکنون بین داروخانه‌ها در دست توزیع است.

غلامرضا آهنیافزود: کماکان از لحاظ برخی اقلام بهداشتی از قبیل انواع ماسک و دستکش در استان با کمبود مواجه هستیم.

وی با اشاره به کمبود شدید ماسک فیلتردار در استان بیان کرد: یک واحد تولیدی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است اما هنوز مجوز صادر نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: انواع ماسک و دستکش به تدریج وارد استان و بین داروخانه‌ها و گروه‌های خاص توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با پیگیری و حمایت استانداری ۷۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های سطح استان توزیع شد.

آهنی عنوان کرد: این تعداد ماسک از نوع سه لایه و در داروخانه‌های متقاضی سطح استان عرضه شده است.

وی یادآور شد: این ماسک‌ها بدون اخذ هیچگونه سودی از سوی داروخانه‌ها و با قمیت هر عدد سه هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از لحاظ تامین محلول ضدعفونی در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته ۲۰۰ هزار بطری معادل ۶۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست در استان تولید و توزیع شده است.

وی گفت: تاکنون ۷ واحد تولیدی در استان، مجوز تولید ماسک براساس استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند اما این واحدها به هیچ عنوان حق فروش ماسک را ندارد و باید ماسک تولیدی را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

آهنی ادامه داد: توزیع ماسک تولیدی در استان با اولویت سه گروه هدف از جمله بیماران مرخص شده کرونا، همراهان و خانواده بیماران، کادر درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچکدام از این واحدهای تولیدی مجوز توزیع دریافت نکرده‌اند و هنگام تولید انبوه، با نام و نشان خاص خودشان در بازار عرضه خواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز چهارشنبه ششم فروردین ماه به ۲۲۵ نفر و فوتی‌های کرونا در استان به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت تاکنون به بیش از ۱۹۰ کشور جهان سرایت کرده است