رئیس قوه قضائیه از ایجاد و راه اندازی دادگاه های تخصصی در حوزه اقتصاد و تجارت خبر داد و گفت: قوانین و دادگاه های ما باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: حضور در بین مردم خراسان جنوبی در آستانه اربعین یک توفیق است.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در خراسان جنوبی یکی از نکات محوری سرمایه بزرگ دین مداری مردم است که عامل امنیت در این استان است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی امروز علی رغم مرز مشترک با افغانستان و تهدیداتی که وجود دارد در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات انتظامی و امنیتی نقش مردم نقش اولیه است، بیان داشت: پشتوانه عظیم امنیت این استان دین مداری مردم است که سنی و شیعه حقیقتاً نسبت به دین، اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی توجه دارند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید از این سرمایه بزرگ دین مداری حراست کرد، افزود: اندیشمندان و دانشگاهیان باید با شناسایی آسیب‌ها در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به مسئله وحدت و انسجام با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیشرفت اقتصادی و اجتماعی استان با توجه به انسجام رخ می‌دهد.

رمز گشایش کشور حل مشکلات در داخل است

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: رمز گشایش در کشور این است که تمام مشکلات در داخل و با دست توانای مدیران و همراهی مردم حل می‌شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما همه مشکلات فعلی را قابل حل می‌دانیم، بیان کرد: شعار ما می‌توانیم می‌تواند خیلی از گره‌ها را بگشاید.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته رهبر انقلاب باید انقلابی بیندیشیم و عمل کنیم، گفت: وقتی که تجهیزات در کنار قدرت ایمان قرار گیرد می‌توانیم به عنوان یک کشور توانمند مطرح باشیم.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه نیروی انسانی قوی در دادگستری داریم، اظهار کرد: شرایط و وضعیت بودجه وارده به دادگستری خراسان جنوبی در کنار اقدامات انجام شده نشان از نظارت قوی دارد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه نظارت درون سازمانی بهترین نوع نظارت است، بیان کرد: این مسئله در واحدهای تولیدی به جهش تولید منجر می‌شود.

قوانین و دادگاه‌ها برای حمایت از تولید باشد

وی گفت: ما به دنبال اینکه دادگاه‌ها به صورت تخصصی مسائل تجاری و اقتصادی را پیگیری کنند، هستیم و در این راستا دادگاه‌های تخصصی اقتصادی و تجاری در آینده خواهیم داشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اولویت ما همچنان حمایت از تولید است، افزود: قوانین و دادگاه‌های ما باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی یکی از اقدامات مهم در راستای جهش تولید است، گفت: این موضوع در خراسان جنوبی در مورد کالاهایی چون سنگ‌های قیمتی جدی گرفته شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر یکی از مسائل نگران کننده برای خانواده‌ها است، اظهار کرد: امروز افغانستان در سایه حمایت کشورهای غربی از تولید مواد مخدر سنتی به سمت تولید مواد صنعتی رفته و میزان آن نیز افزایش یافته است.

دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر فعال شود

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت برخورد با معتادین متجاهر و گروه‌های سازمان یافته قاچاق ادامه داد: مسئله دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان باید فعال شود.

رئیسی با اشاره به اینکه تنقیح قوانین وظیفه مجلس، قوه قضائیه و دولت است، افزود: قوانین باید شفاف و گویا باشد لذا تنقیح قوانین از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ شد و هر سه قوه قرار است در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه حفظ اراضی ملی در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: منابع طبیعی در همه جا مهم است اما مجریان باید در اجرای آن دقت و اولویت‌ها را خصوصاً در استان‌هایی که به دلیل عدم نزولات آسمانی دچار مشکل شدند را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: حفظ اراضی ملی در همه نقاط کشور مهم و ضروری است ولی در برخی از نقاط برای ماندگاری روستاییان در منطقه نیاز به توجه خاص دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در برخورد با تخلف‌ها باید اولویت‌ها را مدنظر داشته باشیم، یادآور شد: به عنوان مثال فرق بین قاچاقچی عمده و کوله بر است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در کاهش جرم و جنایت گسترش اخلاق، معنویت و رفع مشکلات معیشتی مردم است، عنوان کرد: نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار نقش آفرین است چراکه هیچ دستگاهی در کشور وجود ندارد که در کاهش ناهنجاری‌های جامعه مسئولیت نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی باید توسط دستگاه‌های اجرایی شناسایی و در جهت کاهش آنها اقدامات لازم انجام شود.