استاندار از شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست با معرفی و شناسایی منابع برای بهبود شورایط در شهر‌ها و روستا‌های خراسان جنوبی تلاش کنند.

، استاندار در گردهمایی شورا‌های اسلامی استان گفت: توسعه مرز‌ها یکی از شورا‌ها با معرفی و شناسایی منابع در بهبود شرایط تلاش کنندمصادیق پیشرفت و استفاده از ظرفیت هاست و اراده مجموعه کسانی که در هر نهاد و دستگاهی هستند باید در جهت توسعه استان باشد.
آقای ملانوری افزود: ارائه پیشنهاد جهت رفع کمبود‌ها و نواقص، تشکیل گردهمایی‌های عمومی برای جلب مشارکت عمومی مردم، تدوین و توجیه سیاست‌های دولت و تشویق مردم، حلقه اتصال بین دولت و مردم، نظارت و پیگیری پروژه‌های عمرانی، کمک رسانی در بحث امداد و نجات، پیگیری شکایات منطقه، ایجاد زمینه مناسب برای توسعه اشتغال و جلب مشارکت عمومی و بسیاری از موارد دیگر بر عهده شوراهاست و با توجه به ظرفیت‌های خوب استان می‌توان از این منابع به خوبی استفاده کنیم و کار‌های زیادی در این زمینه برای پیشرفت استان در پیش داریم.
وی گفت: در نقاط مختلف استان ذخایر معدنی ویژه‌ای همچون طلا، مس، روی، بنتونیت وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد و همچنین نباید از مرز و گردشگری و کشاورزی غافل شد.
استاندار افزود:ساخت و تجهیز بیمارستان در طبس با کمک فعالان بخش ذغال سنگ یک نمونه همکاری خوب در استفاده از ظرفیت‌ها و تعامل بین بخش دولتی و خصوصی و مردمی است.
آقای ملانوری افزود: افزایش اشتیاق سرمایه گذاری در استان نتیجه ستاد توسعه خاوران، شکستن موانع و بروکراسی و اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت‌ها بوده که باید این روند برای آبادانی استان ادامه داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: در استان ۳۰ شورای شهر با ۱۵۴ نفر عضو و ۲ هزار و ۷۴۵ نفر عضو در شورا‌های اسلامی روستا‌ها داریم.
فرهادی با بیان اینکه ضرورت کار در شورا‌ها جمعی است افزود: بدون در نظر گرفتن حب و بغض‌های شخصی به مسائل رسیدگی کنید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در خصوص توزیع اعتبارات و بودجه استان و توزیع در شهرستان‌ها گفت: بر اساس شرح خدمات ملی در طرح آمایش ١۴٢۴ قرار است نقش استان در کشور دیده شود و افرادی که نقدی بر آمایش دارند با ما مکاتبه کرده و پیشنهادات خود را مطرح کنند.
پورعیسی از شورا‌ها خواست مردم را برای مشارکت در طرح‌های سرمایه گذاری تشویق کنند.
در این مراسم همچنین موضوع راه‌های استان، کمبود پزشک و بیمارستان، کمبود منابع آبی، کمبود نهاده‌های دامی، خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی و نداشتن بازار فروش محصولات مزیت دار کشاورزی و هم چنین عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به اینترنت مسائلی بود که از سوی روسای شورا‌های اسلامی شهر‌ها بیان شد.